خرما یک وعده غذایی کامل و بسیار مفیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

خرما

در روزهایی که ما در این جهان عمر خود را سپری می کنیم شاهد وجود اقلام متنوعی از خوراکی ها در خانه ی خود هستیم. این موضوع از جهاتی خوب و از جهاتی بد است. زیرا این تنوع غذایی زمانی در خانه های ما اتفاق افتاد که شاهد وجود خوراکی های غیر مفید در خانه هایمان شدیم. بزارید این مسئله را با یک مثال توضیح دهیم. در قدیم هنگامی که افراد خانواده دور هم جمع می شدند و قصد خوردن چای و تنقلات را داشتند از خوراکی هایی مثل کشمش، گردو، خرما، پسته، انجیر و … استفاده می کردند. اما تنقلات این دوران با دوران گذشته بسیار تغییر کرده و ما شاهد تنقلاتی چون چیپس، پفک، پاستیل، نوشیدنی های گازدار و … هستیم. چه خوب است ما بعضی اوقات به دوران قدیم برگردیم و از مواد غذایی مفیدی چون خرما استفاده کنید.

خوردن خرما با چای

همیشه شما هنگام خوردن چای دوست دارید از اقلامی چون چیز کیک، شکلات، قند و شیرینی استفاده کنید. اما جالب است بدانید که شما با خوردن دو تکه کوچک شکلات ۱۰۹ کالری و ۹.۶ گرم قند به بدن خود  تحمیل  می کنید. حالا بماند ۲۵۹ کالری یک برش چیز کیک. حال اگر شما با چای خود یک عدد خرما میل بفرمایید فقط ۲۲ کالری و ۴.۵ گرم قند به بدن خود تحمیل می کنید. تازه قند خرما طبیعی است.

خرماخوردن خرما برای لاغری

همه ی کسانی که در دوران رژیم لاغری هستند به دنبال افزایش سوخت و ساز بدن هستند. حال اگر شما با معده خالی خرما بخورید باعث افزایش سوخت و ساز بدن خود می شوید و به کاهش وزن خود کمک زیادی می کنید.

توجه داشته باشید که خرما به دلیل حالت فیبری که دارد می تواند شما را تا مدت زیادی سیر نگه دارد و شما را از احساس گرسنگی دور می کند.

حتماً بخوانید: فواید عجیب جویدن آدامس

درمان کم خونی

خرما به دلیل اینکه در خود مقدار زیادی آهن دارد، می تواند غذای بسیار مناسبی برای افرادی که دچار کم خونی هستند باشد. افراد کم خون با خوردن خرما می توانند انرژی زیادی را کسب کنند و از حالت خستگی خود نجات یابند.

حتماً بخوانید: فواید عجیب ژله

فواید خرما برای درمان افسردگی

شما با خوردن خرما باعث افزایش سطح سروتونین مغز می شود. سروتونین ترکیبی آرامش بخش است که ترشح آن در مغز می تواند به شما یک حس آرامش دهد و شما را از افسردگی و استرس دور می کند.

خرما فواید خرما برای درمان خواب آلودگی

با آمدن فصل بهار بسیاری دچار خواب آلودگی می شوند و همیشه دوست دارند استراحت کنند. خوردن ۳ عدد خرما در روز می تواند این افراد را از این حالت نجات دهد.

درمان یبوست

پالپ موجود در خرما می تواند مواد معدنی که در طول یبوست رخ می دهد را اصلاح کند و به دلیل حالت فیبری که خرما دارد مدفوع شما نر می شود و شما می توانید دفع راحتی را تجربه کنید.

حتماً بخوانید: فواید پاپ کورن برای سلامتی بدن

فواید خرما برای قلب

خرما به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد می تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند و کلسترول های موجود در سلول های عروقی شما را برای از بین رفتن تحریک کند.

فواید خرماتقویت استخوان های بدن

خرما سرشار از مواد غنی چون منیزیم، سلنیوم، منگنر، مس و ویتامین K است. این مواد غنی که ما از آن ها یاد کریدم تغذیه اصلی استخوان ها برای سالم ماندن است. پس سعی کنید با خوردن خرما به تقویت استخوان های خود کمک کنید.

سرشار از پتاسیم

پتاسیم خرما می تواند فشار خون شما را تنظیم کند و اگر شما دچار بیماری اسهال شدید، می توانید با خوردن خرما به بیماری خود تسکین ببخشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }