اگر با خویشتن دلسوازنه رفتار کنیم، حتماً رویحه ما تقویت پیدا می کندزمان مطالعه : ۲ دقیقه

تقویت روحیه

در دنیایی که ما امروزه زندگی می کنیم، اکثر افراد به دنبال تقویت روحیه خود می باشند و همیشه سعی می کنند روحیه ای مثبت و شاد را در خود به وجود آورند. اگر کمی روحیات گذشته خود را با امروزه خود مقایسه کنید، متوجه تغییرات زیادی می شود که شاید این تغییرات باعث شده که شما در زندگی خود تصمیمات عجیبی گرفته باشید.

تا به امروز به این موضوع فکر کرده اید که در زندگی خود به چه چیزی بیشتر از همه افتخار می کنید؟ این پرسش می تواند شما را در تقویت روحیاتتان کمک بسیار زیادی کند.

مسئولیت خود را بشناسیم

ما مسئول نیستیم که به دیگران ثابت کنیم چه کسی هستیم. مسئولیت و وظیفه ی ما فقط این است که همان کس باشیم. کارهای شما نشان دهنده ی شخصیت شما است. واقعیت شما، همان است که ظاهر می شود. مردم حق دارند که هر طور دلشان خواست فکر کنند، اما لازم نیست هر طور فکر کردند، همان طور هم باشد.

چرا بعضی اوقات خود را در زندگی به خاطر فکر دیگران محدود کنیم؟ آیا تفکر دیگران است که به شما اجازه زندگی می دهد؟ چرا باید نظر و تفکر دیگران برای زندگی من خط و نشان بکشد؟

تا حالا به سوال های پاراگراف بالا در زندگی خود جواب داده اید؟ خیلی وقت ها ما خود را از زندگی زیبای خود دور می کنیم تا افرادی راضی بمانند، خیلی وقت ها ما غصه می خوریم تا دیگران ناراحت نشوند و خیلی وقت ها ما از زندگی خود به دلیل نفوذ تفکرات دیگران در زندگیمان لذت نمی بریم.

خداوند به شما عقل و اجازه انتخاب داده است. بیایید با روحیه واقعی خود زندگی کنید و نگذارید روحیه افراد دیگر شما را غصه دار کند.

حتماً بخوانید: چگونه ذهنیت رشد خود را تقویت کنیم و از ذهنیت ثابت فاصله بگیریم؟

خود را قله فرض کنیم

نقصهای ما بازگوکننده کارهایی است که هیچ انسانی نباید مرتکب شود، اما افتخارهایی که به دست آورده ایم به قله هایی اشاره دارد که فتح آنها در انحصار نوابغ نژاد انسانی است.

روحیه خوب یعنی اینکه خود را رساندن به افتخاراتی که این دنیا به آن احتیاج دارد. بیاییم به عادات خوبمان افتخار کنیم که این دنیا به آن احتیاج دارد. عاداتی مثل عشق ورزیدن به یکدیگر، دوست داشتن یکدیگر، امید دادن به زندگی دیگران و … بسیاری از این افتخارات که در دنیای امروزه بسیار کمرنگ شده است.

خوب بودن با خود

خوب است که مراقب خود باشیم، خوب است که نسبت به خودمان مهربان باشیم. اگر با خویشتن دلسوزانه رفتار کنیم، دیگر از دیگران توقع دلسوزی نخواهیم داشت. اگر به خودمان مهربان باشیم، اعتماد به نفس، مثبت اندیشی و اطمینان ما افزایشی می یابد.

تقویت روحیه یعنی به خود بالیدن و خود را دوست داشتن، این کارها بسیار ساده هستند، اگر کمی به آن ها دقت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }