از فواید زغال برای گل و گیاه از بین بردن شته استزمان مطالعه : ۱ دقیقه

فواید زغال برای گل و گیاه

حفظ رطوبت گلدان، تأمین پتاسیم، جلوگیری از آفات و … همه ی اینها فقط با یک تکه ذغال در گلدان امکان پذیر است. البته باید توجه داشته باشید که زغال می تواند تنها ۵ درصد از حجم خاک گلدان شما را تشکیل دهد. اضافه بر این مقدار برای گیاهان اسیدی می تواند مضر باشد.

زغال برای ریشه دار کردن

برای تکثیر بعضی از گیاهان شما باید شاخه ای از گیاه خود را داخل آب قرار دهید تا ریشه دهد. در این مواقع انداختن یک تکه ذغال داخل آب می تواند از پوسیدگی ریشه گیاه جلوگیری کند.

انداختن زغال داخل خاک گیاه

اگر می خواهید از پوسیدگی و قارچی شدن گیاه خود تا حد زیادی جلوگیری کنید، حتماً داخل خاک گلدان خود چند تکه زغال بیندازید. جالب است بدانید زغال رطوبت اضافی خاک را جذب خود می کند و در مواقعی که خاک خشک می شود به گیاه رطوبت اضافی را پس می دهد.

فواید زغال برای گل و گیاهپتاسیم زغال

حتماً می دانید پتاسیم می توانید در رشد و پاجوش دهی گیاهان تأثیر زیادی بگذارد. خب درصد بالایی از زغال را پتاسیم تشکیل داده است و شما با قرار دادن چند تکه از آن داخل گلدان می توانید نیاز گیاه خود را به پتاسیم تأمین کنید.

حتماً بخوانید: دلیل زرد شدن برگ های گل و گیاهان آپارتمانی و نحوه پیشگیری از آن

از بین بردن شته های روی برگ

اگر دیدید روی برگ یا ساقه گیاه تان شته زده است، یک لایه خاکستر زغال روی شته ها بریزید تا در مدتی کوتاه تمام آنها از بین برود.

جلوگیری از آفت زدن

وجود زغال در خاک گلدان می تواند از بسیاری از آفات، حشرات موزی، کرم و … جلوگیری کند و آنها را از بین ببرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }