برای ماندگاری آرایش بر روی پوست چرب چه کار کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

ماندگاری آرایش بر روی پوست چرب

یکی از دقدقه های خانم هایی که پوست چرب دارند، ماندگاری آرایش روی پوست شان است. روی پوست های چرب آرایش ثابت و بدون تغییر نمی ماند و طی زمان آرایش بهم می خورد. در ادامه ما به روش هایی اشاره کرده ایم که ماندگاری آرایش روی پوست چرب را بالا می برد و شما می توانید آرایشی بدون تغییر و ثابت در طی شبانه روز خود داشته باشید.

ماندگاری آرایش بر روی پوست چربمحصولات آرایشی بدون چربی بخرید

قبل از اقدام به هر کاری شما باید از محصولات آرایشی فاقد چربی استفاده کنید. حتماً هنگام خرید محصولات آرایشی به خصوص رژگونه ها و زیرسازها به این موضوع توجه کنید.

حتماً بخوانید: چگونه یک آرایش به سبک کلاسیک داشته باشیم؟

قبل از آرایش از پرایمر استفاده کنید

پرایمر به ماندگاری آرایش بر روی پوست چرب بسیار کمک می کند. این محصول به شما کمک می کند هر نوع آرایشی روی پوست شما ثابت و بدون تغییر بماند. سعی کنید با این محصول روی پیشانی، بینی و چانه خود را به خوبی پر کنید تا طراوت آرایش تان به مدت طولانی بماند.

هنگام خرید پرایمر توجه کنید که محصول از نوع ضدچربی و ضدبراق باشد.

حتماً بخوانید: رژ لب؛ محصول آرایشی که چشم و چراغ صورت خانم ها است

لوازم آرایشی غیرکومدوژنیک

افرادی که پوستشان چرب و مستعد جوش و آکنه است، نباید به هیچ عنوان بگذارند منافذ پوستشان با محصولات آرایشی مسدود شود. در این بین لوازم آرایشی غیر کومدوژنیک می تواند انتخاب بسیار خوبی برای این افراد باشد.

ماندگاری آرایش بر روی پوست چرببه مرطوب کننده خود توجه کنید

استفاده از کرم های سنگین را موکول کنید به آخر شب و هنگام خواب، زیرا کرم های ضدچروک، لایه بردار، روشن کننده و … سنگین هستند و پوست را چرب می کنند. سعی کنید هنگام آرایش از کرم های سبک و فاقد چربی استفاده کنید.

حتماً بخوانید: برای جوان تر دیده شدن اینگونه آرایش کنید

پودر را فقط به قسمت براق پوست بزنید

زیاده روی در استفاده پودر می تواند نتیجه معکوس در آرایش شما داشته باشد. در واقع پودر زیاد باعث می شود منافذ پوست تان چربی بیش از حد تولید کند و از ماندگاری آرایش تان بکاهد. از پودر فقط در قسمت های براق صورت تان استفاده کنید.

از ماسک خاک چینی و ارمنی استفاده کنید

هفته ای یک الی دو بار استفاده از ماسک های خاک چینی و ارمنی می تواند در درمان پوست چرب تان بسیار مؤثر واقع شود. این ماسک ها علاوه بر حذف چربی از پوست، آلودگی ها را هم پاک می کنند و به پوست شما آرامش می دهند.

استفاده از پاک کننده و تونر

برای ماندگاری آرایش بر روی پوست چرب شما بایستی از پاک کننده و تونرهای حاوی اسید گلیکولیک استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }