آیا از پیامدهای ازدواج با دختر بزرگتر آشنایی دارید؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

آیا من می توانم با دختر بزرگتر از خودم ازدواج کنم؟، آیا زندگی مشترک با یک زن بزرگتر منجر به شکست نمی شود؟، آیا دوران بارداری همسرم می تواند در زندگی مشترکمان مشکل ایجاد کند؟ و … بسیاری از این آیاها که این روزها ذهن بسیاری از پسران در شرف ازدواج را مشغول خود کرده است.

پیامدهای ازدواج با دختر بزرگتر
پیامدهای ازدواج با دختر بزرگتر

کنترل مرد

زمانی که شما با یک دختر بزرگتر از خود ازدواج می کنید منتظر این باشید که نقش پارتنر شما از همسر به مادر تغییر پیدا کند. در واقع زنان بزرگتر دیگر در زندگی همسر شما نیستند، بلکه بعد از مدتی نقش مادر شما را بازی می کنند. حال همین موضوع سبب می شود که خانم همسر خود را به شدت کنترل کند و این کنترل بیش از حد هم سبب خستگی و کلافگی مرد در زندگی می شود.

حتماً بخوانید: بلوغ عاطفی؛ یعنی کنترل احساسات و عواطف

بلوغ فکری

هر سنی یک نوع بلوغ فکری برای خود دارد. پس طبیعتاً همسر بزرگتر از شما از بلوغ فکری بیشتری نسبت به شما بهره می برد. حال این نوع بلوغ فکری سبب می شود تمام مسئولیت امور زندگی بر عهده خانم خانه شود و همسر به نوعی دیگر آن قدرت و ابهت خاص خود را از دست می دهد و نمی تواند همانند همسر خود از زندگی مشترک لذت ببرد.

پیامدهای ازدواج با دختر بزرگتر
پیامدهای ازدواج با دختر بزرگتر

مخالفت خانواده

اینکه به خانواده خود می گوییم: من می خواهم با اون زندگی کنم نه شما، پس اختلاف سنی اصلاً برای من مهم نیست؛ کاملاً سخن و تفکر اشتباهی است. در واقع خانواده شما و خانوده همسرتان جزئی از زندگی شما هستند و نمی توانید بگویید ما تا آخر عمر می خواهیم جدا از خانواده خود زندگی کنیم.

پس اگر خانوده های شما با شما مخالفت کردند، حتماً نسبت به ادامه رابطه خود فکر شده کار کنید.

حتماً بخوانید: سواد رابطه؛ بدان تا زندگی بهتری را تجربه کنی

نیازها زندگی

هر سنی نیازی را می پسندد و این موضوع کاملاً با اختلاف سنی زیاد زن و مرد در زندگی مشترک در تضاد است. پس اگر همسر شما بسیار بزرگتر از شما است، مطمئن باشید روزی نیازهایتان نسبت به هم متفاوت می شود و این تفاوت ها صدمات زیادی به صمیمیت و زندگی زناشویی شما می زند.

بهترین مسئله برای مثال این موضوع می تواند زمان بارداری و زایمان همسر شما باشد. چه بخواهیم چه نخواهیم جذابیت بدن یک خانم بعد از زایمان کاملاً با دوران قبل از زایمان فرق دارد و نمی توانیم این مسئله را انکار کنیم. حال همین موضوع جذابیت بدن همسر به دلیل ازدواج با اختلاف سنی زیاد می تواند مرد را نسبت به همسر خود بی میل کند.

پیامدهای ازدواج با دختر بزرگترشکست و جدایی

همیشه قبل شروع رابطه باید به احتمال شکست و جدایی بسیار اهمیت دهید. به طور مثال احتمال شکست یک رابطه ای که مرد ۳ سال از همسر خود بزرگتر است بسیار کمتر از رابطه ای است که مرد ۱۰ سال از همسر خود کوچکتر است.

در آخر

در مجموع بهتر است مرد در زندگی مشترک فاصله سنی ۳ تا ۵ سال بزرگتر از همسر خود را رعایت کند تا مشکلاتی از قبیل پاراگراف های بالا زندگی مشترک آن ها را با همسر خود تهدید نکند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }