در ۱۳ ساعت یک رول کیک (Roll cake) خوشمزه درست کنیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

رول کیک

از شیرینی های پرطرفدار خامه ای در بین مردم رول کیک است. اکثراً مردم این شیرینی را از قنادی ها خریداری می کنند، اما عده ای هم هستند که به شیرینی پزی علاقه دارند و دوست دارند این شیرینی خوشمزه را در منزل خود تهیه کنند.

مواد لازم برای تهیه رول کیک

سه عدد زرده تخم مرغ

۸۰ گرم شکر

۶۰ گرم آرد

۳۰ گرم روغن مایع

۵ گرم عسل

یک چهارم قاشق غذاخوری نمک

۲ گرم آبلیمو

۲ گرم اسانس وانیل

۱۵ گرم آب گرم (آب گرم نه جوش)

۱۰۰ گرم سفید تخم مرغ

۲۰۰ گرم خامه قنادی

رول کیکقدم اول

برای تهیه رول کیک ابتدا شما یک قالب ۲۵ در ۳۵ سانتی متر را چرب می کنید و یک کاغذ روغنی روی آن می گذارید.

قدم دوم

در ادامه شما سه عدد زرده تخم مرغ را با ۳۰ گرم شکر، نمک، عسل و اسانس وانیل ترکیب کنید و با همزن برقی بهم بزنید.

توجه داشته باشید در این مرحله حتماً ظرف خود را دورگیری کنید تا ترکیب تان طعم زهم نگیرید.

قدم سوم

بعد از اینکه به یک ترکیب روشن رسیدید آب گرم خود را در دو مرحله به ترکیب خود اضافه کنید و با همزن به مدت ۱ دقیقه هم بزنید.

قدم چهارم

در این قدم از تهیه رول کیک شما بایستی سفیده تخم مرغ خود را با همزن برقی بهم بزنید تا کف کند. بعد در ادامه مابقی شکر را هم در چند مرحله به ترکیب خود اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. در آخر هم حین همزدن آبلیمو را اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا به یک قله خمیده برسیم.

قدم پنجم

دو سوم ترکیب بدست آمده در قدم چهارم را به ترکیب قدم سوم خود اضافه کنید و به آرامی با یک قاشق ترکیب خود را هم بزنید. بعد آرد الک شده خود را به آن اضافه کنید و دوباره با قاشق خود به آرامی هم بزیند.

حتماً بخوانید: چگونه در خانه یک پنکیک شکلاتی با مغز موز درست کنیم؟
قدم ششم

بعد از اینکه در قدم پنجم به یک ترکیب یکدست رسیدید حدود پنج قاشق از آن را با روغن مایع ترکیب کنید. بعد از ترکیب شدن آن را به مابقی ترکیب قدم پنجم اضافه کنید.

در ادامه هم مواد باقی مانده در قدم چهارم را هم به ترکیب خود اضافه کنید و به خوبی با یک قاشق هم بزیند.

قدم هفتم

خمیر خود را در قالب بریزید و روی سطح آن را صاف کنید. حال خمیر خود را در فر گازی که با دمای ۱۷۵ درجه گرم شده است به مدت ۲۰ دقیقه می گذارید. توجه داشته باشید اگر فر شما برقی است باید دمای آن را روی ۱۶۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

قدم هشتم

در این قدم رول شما به رنگ تیره درآمده است. کافی است دور آن را با چاقو برش دهید تا به یک مستطیل صاف برسید. بعد یک کاغذ روغنی روی یک سطح صاف پهن کنید و رول خود را روی آن برگردانید.

قدم نهم

بعد از اینکه کاغذ روغنی پشت رول را جدا کردید با کمی شیر سطح رول را مرطوب کنید. سپس خامه قنادی را بریزید و با یک پالت آشپزی آن را صاف کنید.

قدم دهم

در این قدم از تهیه رول کیک شما کیک خود را رول می کنید و به دور آن یک کاغذ روغنی می چسبانید. بعد رول خود را داخل یک ظرف بسته می گذارید و به مدت ۱۲ساعت داخل یخچال قرار می دهید.

قدم یازدهم

رول کیک شما آماده شده و شما می توانید به اندازه دلخواه رول کیک خود را برش دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }