پاناکوتا شکلاتی؛ یک دسر بین المللی از کشور زیبای ایتالیازمان مطالعه : ۲ دقیقه

دستورالعمل پاناکوتا شکلاتی

افرادی که عشق دسر هستند حتماً دسرهای ایتالیایی را میل کرده اند. امروز ما رفته ایم سمت ایتالیا و برای شما عزیزان دستورالعمل پاناکوتا شکلاتی را آورده ایم. این دسر یک بافت کاملاً لطیف و ژله ای دارد و جزء دسرهایی است که شما می توانید در خانه به راحتی آن را درست کنید.

دستورالعمل پاناکوتا شکلاتیمواد لازم برای تهیه پاناکوتا شکلاتی

شیر سرد دو لیوان

شکر ۸ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری

پودر وانیل یک سوم قاشق چای خوری

۱۰۰ گرم خامه پاستوریزه

یک چهارم لیوان آب سرد

۵۰ گرم شکلات شیری

دستورالعمل پاناکوتا شکلاتیقدم اول

ابتدا آب سرد و پودر ژلاتین را با هم ترکیب می کنیم تا به یک بافت اسفنجی برسند. بعد ماده به بدست آمده را روی کتری آب قرار می دهیم تا ژله ها کاملاً حل شوند. سپس بعد از اینکه ترکیب حالت شفاف پیدا کرد از روی کتری برمی دارید.

قدم دوم

در ایجا شکر و شیر سرد را با هم ترکیب می کنید و روی شعله بسیار کم به آن حرارت می دهید تا شکر به خوبی حل شود. توجه داشته باشید که نباید شیر شما بجوشد، فقط کافی است کمی گرم شود.

قدم سوم

در این مرحله خامه را با مقدار کمی شیر ترکیب می کنیم تا کمی رقیق شود. بعد خامه رقیق شده را به ترکیب شیر و شکر خود اضافه می کنیم.

قدم چهارم

شکلات شیری (شکلات تخته ای)، پودر وانیل، پودر کاکائو، مایع به دست آمده در قدم اول و مایع به دست آمده در قدم سوم را با هم ترکیب می کنیم و بر روی حرارت به خوبی هم می زنیم تا به یک مایع یک دست برسیم.

حتماً بخوانید: پودینگ قهوه؛ یک دسر بسیار خوشمزه برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی

قدم آخر (دستورالعمل پاناکوتا شکلاتی)

در این مرحله پاناکوتا شما آماده شده، تنها شما کافی است ماده بدست آمده در قدم چهارم را داخل ظروف دسر خود بریزید و آن ها را به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }