مضرات چای سیاه برای سیستم بدنی انسانزمان مطالعه : ۳ دقیقه

چای

ارزان ترین نوشیدنی بعد از آب چای سیاه است. این نوشیدنی پر طرفدار فواید و مضراتی برای بدن دارد و می شود گفت اگر از این نوشیدنی گرم به صورت صحیح استفاده شود، همیشه برای بدن انسان مفید است و هیچ مشکلی در مصرف چای سیاه برای سلامت بدن ایجاد نمی شود.

چای سیاه همان چای سبز است ولی به علت تخمیر شدن چای سیاه دیگر نام چای سبز را بر روی آن نمی گذارند. چای سیاه از بوته های چای بدست می آید. یکی از کشورهای معروف در تولید چای، کشور هند است که حتماً شما تا به امروز از این نوع چای میل کرده اید. در ادامه مطلب در مورد مضرات چای سیاه صحبت خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

چای

حتماً بخوانید: چای یک نوشیدنی مفید برای کاهش وزن

مضرات چای

چای در درجه اول برای هیچ فردی مضر نیست و زمانی برای بدن مضر می شود که آن را به طور صحیح مصرف نکنیم. باید گفت مضر ترین چای، چای کهنه است. زیرا این چای آنتی اکسیدان و بسیاری از املاح خوب خود را از دست داده و مصرف آن برای بدن بسیار ضرر دارد و باعث ایجاد یبوست و مشکلات زخم معده در افراد می شود.

چای

زمان صحیح مصرف چای

تانن یکی از ترکیبات چای سیاه است. حال زمانی که شما بلافاصله بعد از صرف غذا چای میل می فرمایید، باعث می شود تانن با آهن غذای شما ترکیب می شود و این ترکیب در بدن شما رسوب می کند و سپس از بدن شما دفع می شود و شما به همین سادگی آهن غذای خود را از دست می دهید.

بهترین زمان مصرف چای حداقل ۲ ساعت بعد از صرف وعده ی غذایی شما است. توجه داشته باشید زمانی که شما در این زمان چای میل می فرمایید، کمک زیادی به هضم غذای خود می کنید.

چای

حتماً بخوانید: چای سبز یک دمنوش معجزه آسا

تا چه میزان مصرف چای مجاز است؟

هر لیوان چای دارای ۱۰۰ میلی گرم کافئین است. نیاز هر فرد در روز ۱۰۰۰ میلی گرم کافئین است و این موضوع در زنان باردار به ۳۰۰ میلی گرم کاهش پیدا می کند. پس افراد معمولی سعی کنند بیش از ۵ لیوان چای در روز مصرف نکند و این موضوع در خانم ها بستگی به میزان کافئینی که در روز مصرف می کنند دارد ولی مصرف بیش از ۳ لیوان چای در روز برای خانم های باردار ممنوع است.

خانم های باردار توجه کنند که مصرف بیش از ۳۰۰ میلی گرم کافئین در روز باعث چاقی جنین می شود و مشکلاتی را برای فرزند شما به وجود می آورد.

مصرف بیش از حد چای سیاه

مصرف بیش از حد چای سیاه باعث بروز مشکلاتی چون پوکی استخوان ها، ایجاد لک و سیاهی بر روی دندان ها، باعث کم خونی در افراد، مانع از جذب آهن در سیستم بدنی، مشکلات زخم معده، مشکلات گوارشی و از همه مهمتر تر افرادی که که طبع گرم و خشک دارند چای سیاه برایشان مضر است زیرا طبیعت چای گرم و خشک است.

چای

در آخر

باید بگوییم که مصرف بیش از حد چای سیاه برای بدن کاملاً مضر است و اگر این عادت را دارید حتماً ترک کنید تا به سیستم بدنی شما لطمه وارد نشود. چای سیاه می تواند برای افراد مختلف مفید باشد ولی استفاده نا صحیح ما است که باعث می شود به بدن خود ضرر برسانیم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }