از وسایل چوبی چگونه نگهداری کنیم تا عمر آنها بیشتر شود؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

نگهداری از وسایل چوبی

چوب یک عنصر طبیعی در همه ی خانه های ما است و نمی توانیم هیچ خانه ای را ببینم که از اکسسوری های چوبی برای چیدمان آن استفاده نشده است. این عنصر طبیعی که به خانه ما روح می بخشد احتیاج به نگهداری دارد و اگر ما در نگهداری از آن غفلت کنیم مطمئناً یک منبع انرژی طبیعی را از فضای خانه خود می گیریم.

توجه به مکان قرار گیری

عوامل محیطی مثل نور آفتاب و رطوبت می تواند از عمر محصولات چوبی بکاهد. پس بهتر است از این وسایل دور از نور مستقیم آفتاب و پنجره نگهداری کنیم. توجه داشته باشید اگر شما در منزلتان شومینه دارید، حتماً وسایل چوبی خود را دور از آن نگهداری کنید.

نگهداری از وسایل چوبیشوینده های مخصوص

معمولاً شوینده های مخصوص چوب در ترکیب خود نفت و روغن سیلیکون دارند. این محصولات نظافتی می تواند ظاهر تازه و براقی به وسایل چوبی شما بدهد، اما باید توجه کنید که زیاده در مصرف و استفاده ناصحیح می تواند به وسیله چوبی شما صدمه بزند.

از بین بردن لکه ها با خمیر دندان و سرکه

هیچ وقت نگذارید لکی روی چوب قدیمی شود. سعی کنید آنها را تا زمانی که خیلی راحت پاک می شوند از بین ببرید. در این بین استفاده از خمیر دندان و سرکه می تواند کمک خوبی به شما کند.

زیر لیوانی

اگر عادت دارید لیوان سرد یا داغ خود را روی میز چوبی قرار دهید، حتماً از زیر لیوانی استفاده کنید. حرارت و سرما می تواند به بافت چوب لطمه وارد کند.

نگهداری از وسایل چوبیبا پارچه نخی گردگیری کنید

اگر در شهرهای صنعتی مثل تهران زندگی می کنید مطمئناً با ذرات معلق و گرد و خاک آشنایی کاملی دارید. طبیعی است که این ذرات در مدت بسیار کوتاهی روی وسایل خانه ما می نشینند. ما توصیه می کنیم برای تمیز کردن و حذف ذرات معلق از سطح وسایل چوبی خود حتماً از دستمال های نخی و لطیف استفاده کنید.

حتماً بخوانید: چگونه از اقلام چرمی خود نگهداری کنیم؟

بوی بد چوب

عطر چوب بوی خوبی دارد. پس استنشاق بوی بد از چوب این خبر را به شما می دهد که ذغالی درون وسیله چوبی خود بگذارید یا آن را جلوی نور آفتاب بگذارید تا رطوبت آن از بین برود.

تعمیر

از تعمیر اقلام چوبی خود ترسی نداشته باشید. حتماً اگر متوجه خراش و شکستگی در وسیله چوبی خود شدید زود اقدام به تعمیر کنید. تغییر رنگ چوب می تواند در این زمینه راه کار خوبی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }