شما در دکوراسیون مونوکروم فقط اجازه استفاده از یک تناژ رنگی داریدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

دکوراسیون مونوکروم

اکثر افرادی که به دنبال دکوراسیون با سبک های مینیمال و مدرن هستند با دکوراسیون مونوکروم کاملاً آشنایی دارند. در این دکوراسیون افراد فقط اجازه دارند با یک پالت رنگی فضا را چیدمان کنند.

در سبک دکوراسیون مونوکروم یک رنگ واحد یا رنگ های محدودی از یک تناژ رنگی دیده می شود. فضای این دکوراسیون بسیار ساده و به دور از زیاده روی و اغراق طراحی می شود.

به طور کلی هم می شود از نام مونوکروم که معنی تک رنگ می دهد از سبک این دکوراسیون باخبر شد.

دکوراسیون مونوکرومتوجه به بافت آیتم های مختلف

در این دکوراسیون افراد باید به بافت آیتم های مختلف فضا بسیار توجه کنند. به طور مثال اگر قصد دارید اتاق خواب شما از این سبک پیروی کند باید به بافت روتختی، پرده، دیوارها، پوشش کف و … توجه کنید. به طور نمونه اگر پالت رنگی شما رنگ طوسی است باید پرده خود را کتان طوسی، روتختی خود را رنفورس طوسی، کف اتاق خود را لمینت طوسی با شیارهای بزرگ، مبل خود را مخمل طوسی و … انتخاب کنید.

توجه به فرم اشیاء

زمانی که شما از یک تناژ رنگی برای چیدمان محیط خود استفاده می کنید، فرم اشیاء حاضر در آنجا بسیار اهمیت پیدا می کند. در واقع شما باید به تناسب اشیاء با محیط توجه کنید و از یک ترکیب بندی خوب بهره ببرید.

دکوراسیون مونوکرومجزئیات مهم است

شما دارید تمام رنگ ها را از محیط خود حذف می کنید و می خواهید یک دکوراسیون مینیمال و ساده داشته باشید. پس شما باید به جزئیاتی از قبیل رنگ، خطوط، بافت، شکل و … توجه زیادی داشته باشید. در دکوراسیون مونوکروم جای گیری اجزای فضا بسیار اهمیت دارد. به طور مثال یک آشپزخانه مونوکروم هیچ وقت وسایلش نامنظم قرار نمی گیرد و یا کابینت هایش تاج دار نمی باشد.

حتماً بخوانید: ویژگی های سبک دکوراسیون مینیمال

رنگ های روشن استفاده کنید

حتماً همه ی ما رنگ محبوبی برای خود داریم. اما زمانی که می خواهیم یک دکوراسیون مینیمال داشته باشیم کمی در استفاده از آن تردید داریم. بهتر است در این مواقع از روشن ترین رنگ مورد علاقه خود استفاده کنیم. در این صورت شما می توانید راحت تر اقدام به چیدمان فضای خود کنید و امنیت بیشتری را حس می کنید.

دکوراسیون مونوکرومبرخلاف مونوکروم اقدام کنید

شاید بعضی از افراد هستند که استفاده از یک نوع رنگ در دکوراسیون برایشان خسته کننده به نظر برسد. پیشنهاد ما به این افراد این است که آنها کمی بر خلاف مونوکروم اقدام کنند؛ یعنی بیایند از یک رنگ کاملاً تضاد در فضا استفاده کنند. به طور مثال اگر تناژ رنگی فضای آنها سفید است بهتر است از یک رنگ تضاد مثل نارنجی، بنفش، آبی و … برای بعضی از اشیاء فضا مثل تابلو، رومیزی، گلدان و … استفاده کنند.

به سراغ محیط های کوچک بروید

بهتر است در ابتدای اجرای سبک مونوکروم به سراغ محیط های کوچک بروید و سعی کنید از رنگ های روشن برای آنها استفاده کنید تا بزرگتر دیده شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }