خانم ها قبل از اقدام به بارداری و در دوران بارداری فولیک اسید بخوریدزمان مطالعه : ۱ دقیقه

مصرف فولیک اسید در بارداری

اکثر مادرانی  که به فکر سلامت و هوش فرزند خود هستند آشنایی کاملی با قرص فولیک اسید دارند. استفاده از این قرص می تواند تأثیرات مثبتی برای مادر و فرزند داشته باشد و حتماً باید خانم ها قبل از اقدام به بارداری و در دوران بارداری از آن استفاده کنند.

تشکیل لوله عصبی

مادران باردار بهتر است بدانند که در ۲۸ روز اول بارداری لوله عصبی جنین تشکیل می شود. حال مصرف فولیک اسید در بارداری می تواند مانع از ایجاد نقض در این رشد عصبی شود.

مصرف فولیک اسید در بارداریافزایش هوش جنین

بعضی از مادران به دلیل نداشتن آگاهی کامل در دوران بارداری برای افزایش هوش جنین خود کندر مصرف می کنند. باید بگوییم هیچ تحقیقی ثابت نکرده است که مصرف کندر سبب افزایش هوش جنینی می شود. پس مادران برای افزایش هوش جنین کافی است همین فولیک اسید را مصرف کنند و دیگر نیازی به مصرف کندر نیست.

توجه داشته باشید اگر شما فولیک اسید مصرف می کنید نباید به هیچ عنوان از کندر استفاده کنید، زیرا مصرف همان زمان این دو می تواند سبب لب شکری فرزند شود.

حتماً بخوانید: احتمال لب شکری شدن فرزندتان با مصرف کندر بالا می رود

از چه زمانی مصرف فولیک اسید توصیه می شود؟

طبق توصیه های شده بهتر است خانم ها در سنین فعال و باروری هر روز یک عدد فولیک اسید مصرف کنند تا اگر زمانی به صورت ناخواسته باردار شدند خطری جنین را تهدید کند.

اما به طور کلی متخصصان توصیه می کنند سه ماه قبل از اقدام به بارداری تا هفته شانزدهم بارداری خانم ها فولیک اسید را مصرف کنند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }