ریزش مو در بارداری را چگونه کنترل کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

ریزش مو در بارداری

همانطور که می دانید بدن در دوران بارداری شاهد تغییرات هورمونی زیادی است که این تغییرات می تواند بر ریزش مو در بارداری تأثیر زیادی بگذارد. علاوه بر تغییرات هورمونی کمبود آهن، فشار خون بالا، کم کاری یا پرکاری تیروئید، دیابت، کمبود ویتامین های بدن و … می توانند دلیل ریزش مو در بارداری باشد.

ریزش مو در بارداری را چگونه کنترل کنیم؟

مدیتیشن

در دوران بارداری استرس و اضطراب خود را کنترل کنید. مدیتیشن از آن دست ورزش هایی است که افراد با انجام آن می توانند به یک آرامش ذهنی خوب برسند. پس در این دوران سعی کنید با ورزش آرامش ذهن خود را کنترل کنید.

استحمام

هنگام استحمام باید از شامپوها و نرم کننده های حاوی بیوتین و سیلیس استفاده کنید و به هیچ عنوان برای خشک کردن موی خود از سشوار استفاده نکنید.

ریزش مو در بارداریخوردن مواد مغذی

مصرف مواد مغذی مثل بیوتین، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین B، ویتامین B کمپلکس و روی می تواند از ریزش مو در بارداری جلوگیری کند. البته قبل از مصرف هر دارویی باید با پزشک خود مشورت کنید و از مصرف خودسرانه مکمل ها و ویتامین ها خودداری کنید.

مراقبت از مو

در دوران بارداری موهای شما نازک و شکننده می شود، پس بعد از استحمام موهای خود را شانه نکنید. سعی کنید خیلی ملایم بعد از خشک شدن طبیعی موها شروع به شانه زدن کنید. توصیه می شود که در این دوران موهای خود را باز بگذارید و با کش نبندید.

رژیم غذایی

سعی کنید در رژیم غذایی خود از مواد غذایی که در آنها فلانوئید و آنتی اکسیدان وجود دارد، استفاده کنید. زیرا این نوع مواد غذایی که بیشتر در سبزیجات و میوه های یافت می شود به حفاظت از فولیکول های مو کمک زیادی می کند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }