چرا ماسک های صورت طبیعی مضر هستند؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

ماسک صورت

این روزه ها بسیاری از خانم ها برای داشتن یک صورت شفاف و زیبا از ماسک های صورت مختلفی استفاده می کنند. اما در این بین بعضی پسوندهای طبیعی، خانگی و ارگانیگ که به لغت ماسک صورت می چسبند، خانم های بسیاری را قول می زنند و باعث می شود نتیجه عکس از استفاده از این نوع ماسک ها بگیرند.

در ادامه مطلب شما را بیشتر در مورد ماسک های صورت آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب باعث شود شما با آگاهی بیشتر از ماسک های صورت استفاده کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به خودی خود برای پوست بسیار مفید است. اما یک موضوع بسیار مهمی که بسیاری فراموش می کنند، بیماری سالمونلا است. این بیماری از طریق تخم مرغ خام و از راه های جراحت، منافذ باز پوست، دهان و… به انسان منتقل می شود. پس سعی کنید هنگام استفاده از این ماسک به مسیر های انتقال این بیماری بسیار توجه کنید.

ماسک صورت خانگیماسک گوجه فرنگی

بعضی از افراد به گوجه فرنگی حساسیت دارند و با خوردن آن یا استفاده از آن به عنوان ماسک صورت دچار خارش و التهاب پوستی می شوند. مالش گوجه فرنگی به قسمتی از دست می تواند شما را از موضوع حساسیت آگاه کند.

حتماً بخوانید: ماسک های صورت خانگی برای از بین بردن موی صورت خانم ها

ماسک لیموترش

بسیاری از ما شنیده ایم که لیموترش باعث سفیدی و روشنی پوست می شود. آیا علت این سفیدی و روشنی پوست بعد از استفاده از لیموترش را می دانید؟ در جواب این سوال باید بگوییم که ph لیموترش حدوداً نصف ph پوست صورت است. حال این موضوع باعث می شود حالت اسیدی لیموترش سد دفاعی پوست صورت ما را از بین ببرد و باعث روشنی و سفیدی پوست ما شود. اما از بین بردن این سد دفاعی می تواند پوست ما را در دراز مدت یا در زمان بسیار کم دچار التهاب، خارش و سوزش کند.

ماسک صورت خانگیماسک جوش شیرین

جوش شیرین به دلیل حالت قلیایی که دارد می تواند چربی های پوست صورت را از بین ببرد و پوست شما را خشک و قرمز کند. شاید برایتان جالب باشد که جوش شیرین علاوه بر ملتهب کردن پوست صورت می تواند شما را دچار آکنه های پوستی کند.

حتماً بخوانید: درماپلنینگ یک روش لایه برداری عمیق پوست صورت

ماسک دارچین

دارچین هم همانند گوجه فرنگی می تواند بعضی افراد را دچار حساسیت کند. پس سعی کنید قبل از استفاده از دارچین یک تست حساسیت از پوست خود بگیرید.

ماسک سیر

سیر هم همانند جوش شیرین ذات قلیایی دارد می تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد و باعث خشکی و التهاب پوست صورت شما شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }