اضطراب اجتماعی؛ اضطرابی از جنس نگران بودن از دیگرانزمان مطالعه : ۲ دقیقه

علائم اضطراب اجتماعی

سبک زندگی امروزه سبب شده بسیاری از ما دچار اضطراب اجتماعی شویم و در اکثر مواقع نگران این هستیم که خدایی نکرده کسی از صحبت ها و رفتارهای ما ناراحت نشده باشد. در واقع موضوعی که سبب شده اضطراب اجتماعی ما را مورد آزار خود قرار دهد، اهمیت دادن بیش از حد به دیگران است.

باید بگوییم شاید لغت اضطراب اجتماعی کمی عجیب و غریب به نظر برسد، اما فرد بیمار می تواند به راحتی با رعایت نکاتی بسیار ساده خود را درمان کند.

علائم اضطراب اجتماعی
علائم اضطراب اجتماعی

زوم کردن روی صحبت ها

فردی که دچار اضطراب اجتماعی است، دائماً صحبت هایی که با دیگران داشته را در ذهن خود تکرار می کند تا مبادا صحبتی کرده باشد که دیگران را ناراحت کرده باشد.

حتماً بخوانید: دوستان خوب چه ویژگی هایی دارند؟

زنگ زدن به دیگران

یکی از نشانه های اضطراب اجتماعی می تواند متقاعد کردن خود در زنگ زدن به فردی باشد. اگر بخواهیم این موضوع بازتر کنیم، می توانیم زمانی را مثال بزنیم که شما به تلفن خود خیره شده اید و دارید خود را برای اینکه به فردی زنگ بزنید، متقاعد کنید.

علائم اضطراب اجتماعی
علائم اضطراب اجتماعی

اهمیت به فکر دیگران

فرد بیمار همیشه ترسی در وجود خود دارد که دیگران در مورد آن چی فکر می کنند. در واقع فرد مورد نظر همیشه درگیر افکار مردم نسبت خود است و این موضوع برایش یک کابوس شده است.

حتماً بخوانید: دختران امگا؛ دخترانی که آن ها را مادر جمع خطاب می کنند

نگرانی هنگام حرف زدن

فردی که دچار اضطراب اجتماعی است، بسیار مراقب حرف هایی است که از دهان و زبان آن خارج می شود. او همیشه نگران است که مبادا کسی را با صحبت های خود ناراحت کند.

حتماً بخوانید: پسران آلفا؛ پسرانی از جنس شخصیتی شکست ناپذیر

منجمد شدن ذهن

بعضی مواقع پیش می آید شما هنگام صحبت کردن با منجمد شدن ذهن خود درگیر شوید و نتوانید حرف ها و سخنان خود را به سرانجام برسانید.

کنسل کردن دورهمی ها

فرد مضطرب در اکثر مواقع دورهمی ها را کنسل می کند و بعد نگران می شود که کسی از او ناراحت نشده باشد.

علائم اضطراب اجتماعیمرور جریانات شرم آور

ذهن فردی که دچار اضطراب اجتماعی است، دائماً درگیر مسائل شرم آوری است که در قدیم برایش اتفاق افتاده است. به نوعی می شود گفت مسائل خجالت آوری که در قدیم با آن مواجه شده را در ذهن خود مرور می کند و خود را بابت مسائل بسیار پیش پا افتاد ناراحت می کند.

حتماً بخوانید: یک فرد درونگرا چگونه با شما رابطه عاطفی برقرار می کند

پوشش علائم فیزیکی

در اکثر مواقع نگران هستید که دیگران متوجه علائم فیزیکی اضطراب شما شوند و این موضوع سبب شده شما کمتر در جمع ها ظاهر شوید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }