ویژگی های فردی که دچار مشکل نشخواری فکری است؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

نشخواری فکری

یکی از مواردی که شاید بسیاری از ما دچار آن هستیم و داریم بابت آن تمرکز روی کارهای خود را از دست می دهیم، نشخواری فکری است. این مشکل سبب شده ما به ذهنیت و افکار سالم خود لطمه وارد کنیم و در اکثر مواقع خود را با افکار بیهوده آزار دهیم.

نشخواری فکریاهمیت دادن بیش از حد به افکار دیگران

افرادی که دچار این مشکل هستند دائم دارند به این فکر می کنند که دیگران نسبت به گفتار، حرکات، ظاهر و … آن ها چه تفکری دارند و راجع آن ها چه فکرهایی می کنند.

نشخواری فکری = تحلیل بیش از حد چیزی

ذهنیت این افراد به گونه ای است که دائم دارند مسائل بسیار ساده را تحلیل می کنند. سخنان و عکس های یک فرد می تواند بهانه ی خوبی برای این افراد باشد.

با خود حرف زدن

افرادی که دچار این مشکل هستند دائماً دارند در ذهنشان با خود حرف می زنند. ای کاش اون کارو نمی کردم، ای کاش این حرفو نمی زدم، ای کاش جوابشو می دادم و … می توانند مثال های خوبی برای این مشکل باشند.

نشخواری فکریفکر کردن در مورد گذشته ها

در اکثر مواقع این مشکل سبب می شود ما در مورد اشخاص و اتفاق هایی که در گذشته ما بوده اند فکر و ذهن خود را درگیر کنیم. این موضوع آنقدر جدی است که در بسیاری از مواقع شما خود را بابت این موضوع مورد آزار قرار می دهید.

فکر کردن در مورد خود

نشخوار فکری حتی نمی گذارد که شما در مورد خودتان هم آرامش ذهنی داشته باشد. به طور مثال شما ذهنتان را در مورد لباس پوشیدن خود بسیار مشغول می کنید.

حتماً بخوانید: ویژگی های بیماری اختلال عدم تمرکز چیست؟

نشخواری فکری نمی گذارد تصمیم بگیرید

حتی این مشکل اجازه نمی دهد که شما در زندگی خود تصمیم گیری صحیح داشته باشید و همیشه در این مواقع بلاتکلیف هستید. به طور مثال نمی توانید تصمیم بگیرید که به یک مهمانی بروید یا نروید.

حتماً بخوانید: اضطراب اجتماعی؛ اضطرابی از جنس نگران بودن از دیگران

قفل زدن ذهن

نشخواری می توانند همانند یک قفل برای ذهن شما عمل کند؛ یعنی اینکه شما روی یک موضوع خاصی زیاد فکر می کنید و این اجازه را به خود نمی دهید که به جزء آن موضوع به موارد دیگری فکر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }