همه به دنبال درمان جوش و آکنه، ما به دنبال علت جوش و آکنهزمان مطالعه : ۴ دقیقه

علت جوش های  صورت

اگر دست بزنم، جای لکش میمونه روی صورتم. اگر دست نزنم، انگاری یه چربی زائد مونده روی صورتم. این ها پرسش و پاسخ بسیاری از ما در جلوی آینه با دیدن جوش و آکنه های پوست صورتمان است. اما باید چه کاری انجام دهیم تا اینگونه سؤالات برایمان در جلوی آینه پیش نیاید.

تیم تکامگ امروز آمده تا شما با سبک زندگی آشنا کند که دیگر شما شاهد جوش و آکنه بر روی صورت خود نباشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

پاک کردن آرایش صورت

اکثر خانم ها مشتاق آرایش کردن هستند، ولی به شدت از آرایش پاک کردن بیزار هستند. باید بگوییم یکی از دلایل اصلی جوش و آکنه های پوستی پاک نکردن آرایش صورت است. سعی کنید هر شب قبل از خواب با صورت تمیز و بدون آرایش به رختخواب بروید تا دچار جوش های پوستی نشوید.

علت جوش های  صورت
علت جوش های  صورت

لوازم آرایشی

در قدیم می گفتند لوازم آرایشی را حتماً از برندهای معتبر تهیه کنید. اما این روزها بسیاری برای کسب درآمد نادرست دست به تولید و واردات لوازم آرایشی تقلبی زده اند. این موضوع سبب شده بسیاری از ما با هزینه ای که می کنیم یک محصول تقبلی به جای محصول اصلی شامل حالمان بشود. اما داستان به همین جا ختم نمی شود، بلکه شما با استفاده از این محصولات تقلبی می توانید صدمات بسیار جدی به صورت خود وارد کنید، که یکی از این صدمات ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست صورت است.

حتماً بخوانید: برای جوان تر دیده شدن اینگونه آرایش کنید

شستن براش و اسفنج آرایشی

براش ها و اسفنج های آرایشی همیشه در تماس با مواد آرایشی چرب هستند. حال سطوح چربی هم عاشق جذب آلودگی به خود هستند. سعی کنید بعد از هر بار استفاده از این ابزار آرایشی آن ها را شستشو دهید. توجه داشته باشید که دستان شما هم همانند این ابزار آرایشی می توانند آلودگی ها را به صورت شما منتقل کنند، پس هیچ زمان با دستان آلوده آرایش نکنید. منظور ما با آن دست از افرادی است که در ماشین آرایش می کنند!!

علت جوش های  صورت
علت جوش های  صورت

ضدعفونی کردن تلفن همراه

حتماً برایتان پیش آمده که جوش هایی را اطراف گوش و اطراف گونه های خود مشاهده کنید. باید بگوییم منشا اصلی این جوش ها تلفن همراه شما است. جالب است بدانید که سطح تلفن همراه شما می تواند از سطح سرویس بهداشتی آلوده تر باشد. پس سعی کنید تلفن خود را زود به زود ضدعفونی کنید و از تماس آن با پوست صورت خود هنگام صحبت کردن پرهیز کنید.

حتماً بخوانید: جای لک و جوش صورت خود را چگونه از بین ببریم؟

بالش خواب

پوست برای اینکه شاداب باشد احتیاج به رطوبت و آبرسانی دارد. اما بالش های نخی این اجازه را از پوست صورت شما هنگام خواب شبانه می گیرند. پس برای پیشگیری از این موضوع در هنگام خواب شبانه از بالش هایی با جنس ساتن و ابریشم استفاده کنید.

به این موضوع هم توجه کنید که بالش آلوده می تواند شما را دچار جوش و آکنه پوستی کند.

حتماً بخوانید: عوامل مؤثر بر زیبایی مو و صورت در هنگام خواب شبانه

حوله

بسیاری را دیده ایم هنگامی که صورت خود را شستشو می دهند با حوله دست اقدام به خشک کردن صورت خود می کنند. توجه داشته باشید که صورت به شدت به آلودگی و باکتری واکنش نشان می دهد. پس سعی کنید صورت خود را با حوله مخصوص صورت خود خشک کنید و بعد از هر چند بار استفاده اقدام به شستشوی آن کنید.

جوش صورتاسترس و اضطراب

قبول داریم امروزه زندگی ها به گونه ای شده است که بسیاری از ما در استرس و اضطراب هستیم. اما چاره چیست، ما که کاری نمی توانیم انجام دهیم. پس باید سعی کنیم خود را از این شرایط دور تا از یک صورت زیبا و بدون جوش لذت ببریم.

حتماً بخوانید: اضطراب پنهان؛ اختلال روانی که زندگی بسیاری از ما را تحت الشعاع خود قرار داده است

کبد

هر عاملی که بتواند باعث خستگی کبد ما شود، می تواند ما را دچار جوش های پوستی کند. به طور مثال خوردن غذاهای فست فودی خود از دلایلی هستند که باعث می شوند کبد ما خسته شود. سعی کنید با سبک زندگی سالم و خوردن غذاهای سالم کبدی سلامت داشته باشید تا دچار کدری و آکنه های پوستی نشوید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }