وازلین توانایی لطمه رساندن به پوست و مو را داردزمان مطالعه : ۲ دقیقه

وازلین

یکی از مرطوب کننده های قدیمی که بسیاری از ما با استفاده از آن به سلامت پوست خود می پرداختیم، وازلین است. اما این روزها که ما شاهد تنوع بسیار زیاد در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی هستیم، دیگر برایمان استفاده از وازلین به عنوان یک محصول آرایشی و بهداشتی عقلانی نمی آید. اما در این بین لغاتی چون طبیعی، ارزان قیمت، قدیمی و … بسیاری از ما را مشتاق به استفاده از وازلین کرده است. حال این سوال پیش می آید که آیا استفاده از وازلین به عنوان یک محصول آرایشی و بهداشتی کار صحیحی است؟

مضرات وازلینوازلین برای تقویت ابرو، مژه و مو

به طور کلی به چربی که از نفت می گیرند، وازلین می گویند که یک عایق رطوبتی توجه داشته باشید، یک عایق رطوبتی است. حال همین خاصیت عایق رطوبتی باعث شده بسیاری ریزش مو، مژه و ابرو را تجربه کنند. هنگامی که وازلین با پوست و موی شما تماس پیدا می کند، باعث می شود منافذ پوست شما مسدود و فولیکول های مو شما کوچک شود و در نهایت موی شما دچار ریزش می شود.

حال اگر کمی به نقاط بالاتر از پوست رجوع کنیم و برسیم به تار موها متوجه می شویم که وازلین به علت اینکه تار موها را چرب کرده باعث شده موها آلودگی زیادی را جذب خود کنند و دچار موخوره شوند. در آخر هم وازلین به دلیل حالت عایق رطوبتی که دارد، می تواند کوتیکول تار موهای شما را مسدود کند و مانع از ورود و خروج هوا به تار موها شود.

حتماً بخوانید: هر آنچه که باید در مورد تزریق بوتاکس بدانید

از بین بردن چین و چروک صورت

بسیاری از وازلین به عنوان یک عصاره جوانسازی پوست صورت یاد می کنند. اما در واقعیت وازلین یک عصاره پیری زودرس است، زیرا همانطور که گفته شد وازلین منافذ پوست را مسدود می کند و مانع از تنفس پوست می شود.

توجه داشته باشید که شما برای جوانسازی پوست احتیاج به تحریک کلاژن دارید. پس وازلین به دلیل اینکه هیچ خاصیت درمانی ندارد و در خود را از هیچ ویتامینی بهره نمی برد، نمی تواند عملیات کلاژن سازی پوست را بر عهده بگیرد.

مضرات وازلینوازلین یک عایق رطوبتی

اما باید بگوییم این عایق رطوبتی بعضی جاها به کمک پوست هایی که سد دفاعی خود را از دست داده اند، آمده است. اگر شما دچار اگزمای پوستی و خشکی کف پا هستید باید به پوست خود فرصت بدهید تا بتواند خودش را ترمیم کند. خاصیت عایق رطوبتی وازلین در این زمینه می تواند کمک خوبی به شما کند. اما توجه داشته باشید که بعد از ترمیم پوست نباید به هیچ وجه از وازلین استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }