هنگام شستشوی موی سر خود به این موارد حتماً توجه داشته باشیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

شستن موی سر

یکی از عوامل متعدد ریزش مو شستن نادرست موی سر است. شاید خیلی از افراد بر این باور هستند که شستن مو یک کار بسیار ساده است و نیازی به دقت در شستن موی سر نیست. باید به این افراد گفت که علت بیش تر ریزش موی سر به دلیل شستشوی نادرست آن است. در ادامه شیوه صحیح شستن موی سر را به شما آموزش خواهیم داد.

شامپو زدن کف سر

شما برای نظافت موی سرتان کافی است کف سرتان را بشویید و نیازی به شستن موهای خود ندارید. منشاء آلودگی در کف سر و چسپیده به پوست سر است و شما تنها با شستن کف سر خود این آلودگی ها از بین می برید و مقدار کفی که هنگام انجام این عمل ایجاد می شود باعث شسته شدن خود به خودی موهای شما می شود.

شستن موی سرشستن مو با نوک انگشتان

شما برای شستشو موهای خود احتیاجی به کف دست خود ندارید، فقط کافی است شما با استفاده از نوک انگشتانتان موهای خود را شامپو کنید. این عمل باعث می شود شامپو به تمام نقاط سر نفوذ کند و آلودگی و کثیفی را از پوست سرتان حذف شود. باید توجه داشته باشید که شما با انجام این عمل باعث ایجاد جریان خون در کف سر خود می شوید و این موضوع خود باعث رشد موی شما می شود.

شانه زدن مو قبل رفتن به حمام

افرادی مانند خانم ها که موی بلند دارند، حتماً قبل حمام رفتن موهای خود را شانه بزنند. این کار باعث می شود موهای کهنه شما از موهای تازه شما جدا و از ریزش مو در حمام جلوگیری شود.

به این موضوع توجه داشته باشید که موهای شما با انجام این عمل حالت لختی را به خود می گیرد و کار شما را هنگام شستشو راحت می کند.

میزان استفاده از شامپو

میزان استفاده از شامپو برای هر فرد متفاوت است و طبیعتاً  این میزان برای خانم ها که دارای موی بلند هستند بیش تر است. البته باید در این زمینه به شامپویی که استفاده می کنید توجه داشته باشید، زیرا غلظت مواد شوینده در شامپوها متفاوت است و هر چه این میزان کم باشد شما برای شستن موهای خود به شامپو بیش تر احتیاج دارید.

با چه آبی موی سر خود را شستشو دهیم؟

همان میزان حرارت که برای مو مضر است، استفاده از آب گرم هم برای مو مضر است. شما در ابتدا شامپو کردن موهای خود باید از مقداری کمی آب گرم استفاده کنید، زیرا آب گرم باعث از بین رفتن آلودگی های کف سر می شود. سپس هنگام آبکشی از آب سرد استفاده کنید. استفاده از آب سرد باعث جلوگیری از وز شدن مو و موخوره می شود و انجام این عمل باعث روشن شدن و شفافیت موهای شما می شود.

استفاده از شامپوی مناسب

ابتدایی ترین شیوه صحیح شستن مو خرید شامپوی مناسب سر هر فرد است. برای این کار کافی شما از وضعیت مو و پوست سر خود اطلاع کافی داشته باشید. اگر موی شما دکلره شده است، حتماً باید از شامپوی موهای رنگ زده استفاده کنید و اگر موی شما جنس خاصی مثل نازک، لخت، وز و غیره دارد، حتماً باید از شامپوی مناسب موی سر خود استفاده کنید.

شستن موی سر

استفاده از نرم کننده مو

آخرین مرحله شستشو موی سر استفاده از نرم کننده است. این عمل باعث می شود موی شما در طول روز از گرد و غبار و الکتریسیته در امان بماند و از وز شدن و به هم پیچ خوردن موی شما جلوگیری کند.

توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از نرم کننده نباید همانند شامپو رفتار کنید، بلکه بر عکس آن باید عمل کنید و از تماس نرم کننده با کف سر خود جلوگیری کنید و فقط موهای خود را با نرم کننده آغشته کنید. توجه داشته باشید که بعد از استفاده حتماً بدن خود را به خوبی آبکشی کنید تا از جوش زدن بدن خود جلوگیری کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }