خرید و فروش خودرو یک شغل نیستزمان مطالعه : ۲ دقیقه

خرید و فروش خودرو

خرید و فروش خودرو یک شغل کاذبی است که در کشور ما بسیار رواج پیدا کرده است. فعل حاضر افراد زیادی را می بینیم که با خرید یک ماشین لوکس بعد از چند ماه سود بسیار زیادی در فروش آن خودرو می کنند. البته اگر کمی فکر کنید متوجه می شوید که آن فرد سودی نکرده است و فقط توانسته ارزش پولی خود را در جامعه حفظ کند. پس دلیل کاذب بودن این شغل به همین دلیل است.

شغل کاذب خرید و فروش خودرو

شغل کاذب

شاید خیلی ها از شنیدن خرید و فروش ماشین یک شغل کاذب است بسیار ناراحت می شوند، ولی بیایید با واقعیت کنار بیاییم که این شغل کاذب است. زیرا در آخر شما سود مالی از این کار نکرده اید. به طور مثال شما یک خودرو یک میلیاردی خریداری می کنید و بعد از چند ماه این خودرو را به قیمت ۱.۵ میلیارد می فروشید. در واقع در ذهن خود فکر می کنید ۵۰۰ میلیون سود کرده اید، ولی اینگونه نیست، زیرا شما اگر بخواهید همان نوع خودرو را بعد از چند ماه خریداری کنید باید مبلغی بالاتر از ۱.۵ میلیارد پرداخت کنید. !!پس این چه نوع سودی است که شما نمی توانید بعد از چند ماه خودروی خود را دوباره خریداری کنید!!

آینده شغلی

بگذارید آینده شغلی این کار را با یک مثال توضیح بدهیم: شما اگر در سال به صورت خوشبینانه ۵ خودروی لوکس خریداری کنید و هر کدام از این خودروها را با سود ۲۰۰ میلیون بفروشید. در طی سال شما یک میلیارد تومان کسب درآمد کرده اید. حال اگر شما بخواهید با همین تورم خانه ای در جای خوب شهر خود خریداری کنید باید ۱۵ سال این کار را با همان میزان سود انجام دهید که یک کار غیر ممکن است. تازه ما به این مسئله خوشبینانه نگاه کردیم و اگر بخواهیم کمی واقع گرانه به این مسئله نگاه کنیم شما شاید تا ۲۰ سال صاحب خانه ای متوسط در جای خوب شهر خود نشوید.

حرف آخر

روی سخن ما در این مطلب با افرادی است که سعی دارند با سرمایه زندگی خود یک خودرو خریداری کنند تا با خرید و فروش آن به سودی دست پیدا کنند. بیایید کمی عاقلانه به مسائل زندگی نگاه کنیم و تحت تأثیر صحبت های بیهوده بعضی از مردم جامعه قرار نگیریم. از امروز به جای اینکه به دنبال خرید خودرو برای سودش هستید فکر شروع یک کار باشید و سعی کنید کاری را دنبال کنید که شما را در آینده صاحب خانه بکند و آینده ی خوبی برای خود و خانواده ی خود درست کنید. از همه مهم تر این است که برای جامعه خود مفید باشید و نگذارید مردم جامعه در مورد شغل شما فکرهایی همچون شغل کاذب داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }