اگر به این موارد توجه کنید حتماً روز اول کاری خوبی را تجربه خواهید کردزمان مطالعه : ۲ دقیقه

یکی از روزهای مهم زندگی افراد، روز اول کاری آنها است. معمولاً این روز به دلیل مواجه شدن با حجم زیاد اطلاعات و افراد جدید می تواند استرس زا باشد. ما در ادامه مطلب به چند مورد مهم در روز اول کاری اشاره کرده ایم که رعایت آنها می تواند روز اول کاری خوبی برای شما به رقم بزند.

به لباس خود اهمیت دهید

معمولاً هر شرکتی برای خود پوشش متعارفی خودش را تعریف کرده است. پس بهتره شما قبل از روز اول کاری خود در این مورد اطلاعات کافی کسب کنید. اما در صورت نداشتن اطمینان حتماً در روز اول کاری خود با یک پوشش رسمی در شرکت حاضر شود.

کمی زودتر سر کار حاضر شوید

همیشه ترافیک و دیر رسیدن می تواند روز اول کاری افراد را برایشان ناخوشایند کند. پس بهتر است از قبل مسیرهای دسترسی به شرکت را بررسی کنید و نیم ساعت زودتر سر کار خود حاضر شوید.

تجربه های منفی گذشته را بازگو نکن

سعی کنید تجربیات منفی شغل قبلی خود را فراموش کنید و از صحبت کردن در مورد آنها پرهیز کنید، زیرا صحبت های منفی در مورد تجربه های شغلی گذشته می تواند روی تجربه مثبت کار جدید شما تأثیر بگذارد.

آشنایی با فرهنگ سازمانی

همانطور که می دانید هر شرکتی زبان و فرهنگ سازمانی مخصوص خودش را دارد که می تواند شامل لحن صحبت، سیستم کاری، نحوه ارتباط افراد و … شود. برای اینکه شما بتوانید بهتر با دیگران و شغل تان ارتباط برقرار کنید بهتر است هرچه سریع با زبان سازمان خود آشنا شوید.

حتماً بخوانید: هنگام راه اندازی کسب و کار خانوادگی به چه مواردی باید توجه کنیم؟

از سؤال پرسیدن نترسید

حتماً در روز اول کاری سؤال های زیادی برایتان پیش می آید. از پرسیدن سؤال های خود ترسی نداشته باشید و این را بدانید که پرسیدن نشان دهنده توجه و علاقه شما نسبت به کار جدید است.

بهتر است بدانید که بهترین زمان برای پرسیدن سؤال ها وقت ناهار است. در این زمان های سعی کنید از همکارانتان در مورد فرهنگ سازمان و مسئولیت های شغلی سؤال کنید. البته که فراموش نکنید که در این زمان ها بهترین فرصت برای ایجاد یک رابطه صمیمی با همکاران است.

انتقاد را کنار بگذارید

احتمال دارد که شما در روز اول کاری خود متوجه مشکلاتی در ابزار و فرآیند کاری خود شوید. در این زمان انتقاد کار خوبی نیست و بهتر است در زمان مناسبی پیشنهادات خود را برای بهبود شرایط دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }