یکی از اشتباهات رایج خانم ها در رزومه نویسی استفاده نکردن از ادبیات قدرتمند استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

شاید برای شما جالب باشد که بسیاری از خانم ها هنگام رزومه نویسی مرتکب اشتباهاتی می شوند که سبب می شود طرز فکر کارفرما درباره آنها به اشتباه تغییر کند. در ادامه ما به اشتباهات رایج خانم ها در رزومه نویسی اشاره کرده ایم و امیدوار هستیم این مطلب برای بانوانی که قصد استخدام در شرکتی را دارند مفید باشد.

ادبیات قدرتمند داشته باشید

همیشه هنگام رزومه نویسی به بزرگترین دستاوردهای خود را اشاره کنید و توانایی های خود را با ادبیات قدرتمند بنویسید. به طور مثال اگر ترفیعی گرفته اید یا پروژه ای را با موفقیت انجام داده ید حتماً در رزومه خود به آن اشاره کنید.

زود به سراغ توانایی های خود نروید

یکی از اشتباهات رایج خانم ها در رزومه نویسی این است که آنها خیلی سریع به سراغ توانایی ها و ویژگی های خود می روند. بهتر است در ابتدا شما یک خلاصه ای از روایت کاری خود را بگویید و آرام آرام خود را معرفی کنید.

اشتباهات رایج خانم ها در رزومه نویسیشما با ارزش هستید

می دانیم که از نظر اجتماعی جامعه نسبت به خانم هایی که بیش از حد اعتماد به نفس دارند گارد می گیرد. اما این موضوع نباید سبب شود شما خود را بی ارزش جلوه دهید. اگر فکر می کنید در رزومه خود توانایی ها و موفقیت های خود را مدام تکرار کنید ممکن است خودشیفته به نظر برسید، کاملاً در اشتباه هستید.

بیش از حد وارد جزئیات نشوید

اصلاً نیازی نیست که کارفای شما بداند که قبلاً شما با چه کسانی کار می کردید یا چه کسانی به شما در پروژه ها کمک می کردند. سعی کنید زیاد وارد جزئیات نشوید و بیشتر به موارد مهمتر بپردازید.

حتماً بخوانید: در مصاحبه شغلی خود حتماً این سؤال ها را بپرسید

ترسی در بیان دستاوردهای خود نداشته باشید

متأسفانه جامعه خانم ها را ضعیف جلوه می دهد و این موضوع باعث شده ناخودآگاه خانم ها فکر کنند کارهایی که انجام می دهند زیاد اهمیت ندارد.

سعی کنید در رزومه خود به دستاوردهای حرفه ای خود اشاره کنید و از به کار بردن عباراتی مثل از من خواسته شده، بخشی از تیم بودم، با همکاری و … که سبب ضعیف شدن رزومه می شود پرهیز کنید تا کارفرما فکر نکند که شما فردی ضعیف هستید. خلاصه بگوییم شما در رزومه خود باید از افعال قدرتمند استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }