علاقه مندان به صنعت مد چه شغل هایی را انتخاب می کنند؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

دنیای فشن و مد

یکی از صنعت هایی که همیشه در حال تغییر و تحول است، صنعت مد و فشن است. این صنعت بیش از ۱ قرن قدمت دارد و می شود گفت جزء صنایعی است که هیچ زمان از دگرگونی در آرامش نبوده و همیشه دنبال کنندگان این صنعت منتظر ایده های نو و جذاب هستند. حال همین تغییر و تحول و نداشتن آرامش این صنعت باعث به وجود آمدن شغل های زیادی در زمینه مد و فشن شده است.

در این دورانی که ما زندگی می کنیم، بسیاری از نوجوانان و جوانان در سنین بسیار پایین به دنبال شغل و آینده کاری خود هستند و می شود گفت بزرگترین دغدغه و امید زندگیشان شغل آینده شان است.

در ادامه مطلب سعی داریم شما را با فعالیت هایی که در زمینه مد و فشن صورت می گردد آشنا کنیم و امیدوار هستیم این مطلب بتواند شما را در تعیین شغل آینده تان کمک کند.

Fashionطراحی لباس

دنیای مد و فشن همانند یک فیلم نامه می ماند و هر شغلی در آن نقشی دارد. مهمترین نقش فیلم نامه مد و فشن متعلق به طراحان لباس و اکسسوری است. این نقش بیش از یک قرن و نیم است که در دنیا شکل گرفته و افرادی چون کریستین دیور، پیر کاردین، بیژن پاکزاد و… بازیگران این نفش بوده اند. اما امروزه این نقش بسیار مهم در زمینه طراحی لباس بسیار تحول یافته است و ما شاهد به وجود آمدن بازیگران متعددی در گرفتن این نقش هستیم.

 حتماً بخوانید: !!بیژن!! یک برند معروف در دنیای مد و لباس

استایلیست

این روزها افراد مشهور برای شرکت در مراسمی دیگر همانند قبل به خواسته ها و علایق خود اکتفا نمی کنند و برای حضور در مراسم رسمی حتماً از افرادی به نام استایلیست کمک می گیرند. استایلیست یا متخصص مد از محبوب ترین شغل های صنعت مد در جهان است. این افراد آمده اند تا اشخاص مشهور را در انتخاب لباس و اکسسوری کمک کند و به آن ها بهترین پوشش را معرفی کنند.

Fashionعکاسی

عکاسان هم دنیای متعددی دارند که یکی از این دنیاها، دنیای مد و فشن است. اگر شما به دنبال یکی از شغل های پر درآمد در زمینه مد و فشن هستید، می توانید شغل عکاسی را در انتخاب های اول خود قرار دهید. البته باید بگوییم که یک عکاس مد باید به اندازه یک متخصص مد به برندها و استایل ها تسلط کافی داشته باشد.

حتماً بخوانید: پیر کاردین؛ یک طراح لباس معروف فرانسوی

نویسنده مد

اگر به دنبال یک شغل بسیار، بسیار و بسیار پر درآمد در زمینه مد و فشن هستید، حتماً شغل نویسندگی در مورد مد را انتخاب کنید. این شغل به بررسی مد های روز، برندهای مشهور و غیر مشهور، استایل های معروف و… بسیاری از این موارد می پردازد. شاید برایتان جالب باشد که شما اگر صاحب یک سایت مجله ای مد باشید، در ماه بالای ۱۰۰ میلیون تومان درآمد خواهید داشت.

Fashionتصویر سازی

یکی دیگر از شغل های مهم در زمینه مد، تصویر سازی است. حتماً اگر شما به مجله و وب سایت های مد علاقه مند باشید تصاویری کاریکاتوری شکل از لباس ها و استایل ها شما را مجذوب خود کرده است. به این تصاویری که در دنیای مد امروزه مورد استقبال بسیاری از بیندگان، مجلات، وب سایت ها و بنرها قرار گرفته است، تصویر سازی می گویند. این شغل می تواند برای افرادی که در زمینه طراحی های گرافیکی و تصویر سازی تبحر دارند، شغل درآمد زایی باشد.

Fashionمدیر فروش

این روزها عمر هر کاری به میزان فروش و تبلیغات بستگی دارد. مدیر فروش و بازاریابی در هر صنعتی به عمر کسب و کارها می افزاید و با برنامه ریزی های خود باعث سود رسانی می شوند. عمر دنیای صنعت مد هم به بازاریابی و فروش بسیار بستگی دارد. حال اگر شما به توانایی های خود در این زمینه اعتماد دارید، می توانید در دنیای مد و فشن به یک درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید.

طراحی پارچه

طراحی پارچه؛ یعنی نقش و نگار دادن به تار و پود یک پارچه بی روح. این شغل این روزها به دلیل پتانسیل بسیار بالای صنعت مد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و می شود گفت طراحان لباس زیادی به دنبال یک طراح پارچه زبر دست هستند.

Fashionطراح عطر و ادکلن

بسیاری از بزرگان صنعت مد تجربه ای در طراحی عطر و ادکلن داشته اند و در این زمینه افتخارات بزرگی آفریده اند. شمایی که به دنبال شغل در صنعت مد هستید، می توانید به سراغ طراحی عطر و ادکلن بروید. البته باید بگوییم که این شغل احتیاج به احساسات فردی بسیار بالایی دارد و اینگونه نیست که شما از روی علاقه به عطر و ادکلن به سوی این شغل سوق پیدا کنید.

زندگی نامه (Honorine Blanc) می تواند شما را در این زمینه بسیار کمک کند. حتماً اگر به این رشته علاقه مند هستید زندگی نامه افراد مشهور در صنعت عطر و ادکلن را مطالعه فرمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }