بحران ۴۰ سالگی در مردان؛ بحرانی که از آن به عنوان دوران یائسگی در مردان یاد می شودزمان مطالعه : ۲ دقیقه

بحران ۴۰ سالگی در مردان

بحرانی که از آن به عنوان دوران یائسگی مردان یاد می شود. در این بحران مردان تغییرات هورمونی و فیزیولوژیکی را تجربه می کنند. بحران ۴۰ سالگی در مردان سبب می شود، آقایان در تصمیم گیری سردرگم شوند و نتوانند همانند قبل به روند زندگی گذشته خود ادامه دهند.

بحران 40 سالگی در مردانافسردگی و اضطراب

زمانی که مردان به سن چهل سالگی می رسند حس افسردگی و اضطراب شدیدی را تجربه می کنند. این موضوع می تواند آقایان را دچار اختلالات جنسی و خواب کند.

حتماً بخوانید: فرق افسردگی در مردان و زنان چیست؟

دچار مشکل روحی و روانی می شوند

این بحران سبب می شود مردان از خود آن رضایت قبل را نداشته باشند و همیشه از این موضوع در زندگی رنج ببرند. جالب این است که آقایان به هیچ عنوان مشکل روحی و روانی خود را نمی پذیرند.

تغییر در روال زندگی

از نشانه های این بحران می توان به تغییر در روال زندگی مردان اشاره کرد. در واقع ما شاهد این هستیم که عادات زندگی و خلق و خوی مردان تغییر می یابد. آقایان در این دوران برای تغییر در روند زندگی خود تصمیم گیری های زیادی می کنند، به طور مثال شاید به تغییر شغل خود فکر کنند.

بحران 40 سالگی در مردانبه یاد بحران نوجوانی

حتماً مردان بحران نوجوانی که در آن سردرگم بودند را تجربه کرده اند؛ اما این بحران را بار دیگر در سنین میانسالی تجربه می کنند. در این دوران آقایان از کاهش عملکرد ذهنی و حافظه بسیار آزرده می شوند و در اکثر مواقع نمی توانند در زندگی تصمیم گیری صحیحی داشته باشند.

حتماً بخوانید: با شخصیت زنان و مردان برونگرا آشنا شوید

از دوستان خود فاصله می گیرند

دوستان قدیمی در این بحران می تواند مردان را به یاد سن واقعیشان بی اندازد. برای همین اکثر آقایان در این دوران از دوستان قدیمی خود فاصله می گیرند و سعی می کنند بیشتر وقت خود را با دوستان و جمع های جدید بگذرانند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }