در چه زمانی ما به روان درمانی احتیاج داریم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

روان درمانی

بسیاری از ما انسان ها به دلیل شرایط زمانی و مکانی شاهد تغییراتی در زندگی و خلق و خوی خود هستید. در اکثر مواقع این تغییرات در روند طبیعی زندگی ما اختلال ایجاد می کند. در این مواقع ما احتیاج به روان درمانی داریم و باید در جهت سلامت زندگی خود از یک روان شناس کمک بگیریم.

ضعف در عملکرد

بعضی ها احساس می کنند عملکردشان همانند گذشته نیست و شاهد ضعف در عملکرد خود هستند. در واقع این افراد شاهد این هستند که به اندازه سن و وضعیت سلامت خود نمی توانند فعالیت کافی داشته باشند.

الکل، قمار، روابط جنسی نامشروع و …

افرادی که برای رفع و آرام کردن دردهای عاطفی خود الکل و مواد مخدر مصرف می کنند، حتماً به روان درمانی نیازمند هستند. همچنین افرادی که به قمار و روابط جنسی نامشروع اعتیاد پیدا کرده اند هم جزء این دسته قرار می گیرند.

حتماً بخوانید: فیلم جوکر ۲۰۱۹؛ شاید این فیلم داستان زندگی بسیاری از ما باشد

تغییر در خلق و خو

اگر در طول شبانه روز و هفته شاهد این هستید که مدام خلق و خوی شما تغییر پیدا می کند و نوسانات زیادی دارد، حتماً باید روان درمانی خود را آغاز کنید.

خودکشی

دلایل مختلفی مثل اختلالات خلق و خو یا افسردگی می تواند سبب شکل گیری افکار خودکشی در ما شود. اگر شما از این دسته افراد هستید و به خودکشی فکر می کنید بدون هیچ وقفه ای به یک روان شناس مراجعه کنید.

روان درمانیحس و حال بد

اگر مدام خاطرات و تجربه های تلخ زندگی خود را مرور می کنید، شما نیازمند روان درمانی هستید. این جریان سبب می شود خاطره های تلخ و تصویرهایی که ناخواسته به ذهن می رسد فرد را همیشه غمگین کند.

اضطراب و استرس

استرس و اضطراب دائمی در اکثر مواقع نشانه های ابتلا به یک اختلال می باشند. معمولاً اضطراب مدام بر کیفیت خواب، عملکرد و تندرستی فرد تأثیر مستقیم می گذارد. پس اگر شما جزء این دست از افراد هستید حتماً جهت درمان از یک روان شناس کمک بگیرید.

حتماً بخوانید: اضطراب پنهان؛ اختلال روانی که زندگی بسیاری از ما را تحت الشعاع خود قرار داده است

ناامیدی

همه ی ما بعضی مواقع با غم و ناامیدی دست و پنجه نرم می کنیم و می شود گفت این طبیعت همه ی ما است. اما اگر احساس غم و ناامیدی به مدت طولانی در زندگی فرد وجود دارد و به شکل دوره ای افسرده است، آن فرد نیازمند روان درمانی است.

خشم

افرادی که توانایی کنترل خشم خود را ندارند و زندگی آنها را عصبانیت و نفرت پر کرده است به احتمال زیاد دچار اختلالی روانی شده اند. پس این افراد برای اینکه توان عاطفی و جسمی آنها کاهش پیدا نکند باید از یک روان شناس کمک بگیرند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }