شما به فرهنگ جمع گرا اعتقاد دارید یا فرهنگ فردگرا؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

فرهنگ جمع گرا و فردگرا

شما برو پزشکی بخون در کنارش هم موسیقی هم کار کن. از نظر ما این دختر مناسبی برای تو، پس بر احساساتت غلبه کن و بیا بریم خواستگاری. هم سن و سال های تو الان فوق لیسانس دارن. فوتبال و ورزش خیلی خوبه، ولی اول باید معدل این ترمت بالا باشه.

مثال هایی که در پاراگراف بالا زده شد کاملاً دارد فرهنگ جمع گرا را توضیح می دهد. در این فرهنگ به نظر خود اشخاص اهمیتی نمی دهند و بیشتر برایشان ارزش ها و نیازهای جامعه اهمیت دارد. در بسیاری از خانواده ها به اولویت های اول افراد اهمیتی داده نمی شود و در اکثر مواقع به دنبال برآورده کردن خواسته های خود و جامعه هستند.

آن سوی قضیه فرهنگ فردگرا مخالف فرهنگ جمع گرا است. در این فرهنگ به اولویت های اول افراد اهمیت داده می شود. در فرهنگ فردگرا نیازها و خواسته های افراد به نیازهای گروهی مثل مدرسه، خانواده، جامعه و … اولویت دارد.

فرهنگ جمع گرا و فردگرا

حتماً بخوانید: با شخصیت زنان و مردان برونگرا آشنا شوید

فرهنگ جمع گرا

در این فرهنگ به علاقه افراد اهمیتی داده نمی شود و تصمیمات مهم زندگی افراد را گروه هایی مثل خانواده، مشاور مدرسه، جامعه و … می گیرند و خود فرد نمی تواند دخالتی در زندگی شخصی خود داشته باشد. در این فرهنگ فرد به دنبال راضی نگه داشتن اطرافیان خود است و آسیب های مثل مهرطلبی و وابستگی بیش از حد او را آزار می دهد.

به طور خلاصه بگوییم، افراد محکوم هستند در مسیر ارزش ها و باورهای جامعه حرکت کنند و به نظر شخصی خود هیچ اهمیتی ندهند.

فرهنگ فردگرا

حتماً بخوانید: اختلال شخصیت وابسته؛ رایج ترین اختلال شخصیت در بین افراد

فرهنگ فردگرا

احساسات افراد در این فرهنگ اعتبار دارد. آن ها در زندگی طوری بزرگ شده اند که عزت نفس بالایی دارند و برایشان نه گفتن آسوده می آید. گروه و جمع ها نمی تواند در اولویت های اصلی زندگی آن ها تأثیر بگذارد. افراد قدرت تصمیم گیری دارند و زندگی می کنند تا خودشان خوشحال باشند نه دیگران.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }