اختلال شخصیت وابسته؛ رایج ترین اختلال شخصیت در بین افرادزمان مطالعه : ۲ دقیقه

ویژگی های افراد وابسته

یکی از رایج ترین اختلال های شخصیت، اختلال شخصیت وابسته است. ما در ادامه به بعضی از ویژگی های افراد وابسته اشاره کرده ایم؛ اما دوست داریم در ابتدای متن به شما کمک کنیم تا بهترین رفتار را در مقابل این افراد داشته باشید تا اختلال شخصیت وابسته کمتر افراد دچار آن را آزار دهد.

سعی کنید تصمیمات کوچک روزمره را به خودشان بسپارید. آن ها را تشویق کنید که احساساتشان را بروز دهند و از اظهار نظر ترسی نداشته باشند. اگر بتوانید آن ها را کمک کنید تا موفقیت هایی در زندگی کسب کنند و رفتارهای مستقلانه را در خود رشد دهند، کمک بسیار بزرگی به آن ها کرده اید.

حتماً بخوانید: نشانه های اختلال کم توجهی چیست؟

مسئولیت زندگی

این افراد در زندگی عادات دارند مسئولیت امور مهم زندگی خود را بر عهده دیگران بگذارند و خود را از انجام آن ها باز دارند.

ویژگی های افراد وابستهتنهایی = ترس

تنهایی برای این دست از افراد مانند یک کابوس می ماند، زیرا این افراد زمانی که تنها می شوند حس درماندگی تمام وجود آن ها را می گیرد و می ترسند که دیگر نتوانند از خود مراقبت کنند.

جالب است بدانید که آنقدر این اشخاص از تنهایی می ترسند که از اظهار نظر در جمع اجتناب می کنند که مبادا کسی در جمع از صحبت آن ها ناراحت شود و آن ها را ترک کند.

ترس تنهایی در افراد وابسته سبب شده که آن ها هر چه سریع بعد از پایان یک رابطه دوستی به دنبال دوست بگردنند تا تنهایی را حس نکنند.

حتماً بخوانید: آیا شما با ویژگی های مثبت افراد درونگرا آشنایی دارید؟

تصمیم گیری

قدرت تصمیم گیری در زندگی افراد وابسته بی معنی است. اگر با این اشخاص در ارتباط باشید حتماً متوجه شده اید که آن ها هیچگاه بدون نظر و کسب اطمینان از دیگران کاری را انجام نمی دهند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }