اگر این ویژگی ها را دارید حتماً شما خودشیفته هستیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

ویژگی های شخصیت خودشیفته

شخصیت شناسی این روزها به ما کمک می کند تا دیگران را بهتر درک کنیم و در مقابل رفتارهای ناپسند دیگران بهترین واکنش را از خود نشان دهیم. شاید برایتان پیش آمده که با افرادی در زندگی خود ارتباط برقرار کنید که از ارتباط با شما سوء استفاده کنند و همیشه شما را با باورهای عجیب و غیر معمول مورد آزار قرار دهند. ما به این دست از افراد خودشیفته می گوییم و سعی داریم در ادامه به چند ویژگی این افراد اشاره کنیم.

ویژگی های شخصیت خودشیفتهخیال پردازی

ویژگی های شخصیت خود شیفته به ما می گوید افرادی که دچار آن هستند همیشه در حال خیال پردازی در مورد زیبایی، موفقیت، قدرت و عشق خود هستند.

حتماً بخوانید: اختلال دوقطبی؛ اختلالی که معروف به شیدایی_افسردگی است

به نیکی نسبت دادن

اگر با این دست از افراد زندگی کرده باشید حتماً متوجه شده اید که آن ها در زندگی بسیار به تحسین دیگران اهمیت می دهند و در زندگی خود به شدت نیازمند به نیکی نسبت دادن دیگران هستند.

حتماً بخوانید: HSP یک بیماری نیست، بلکه یک نوع شخصیت است

سوء استفاده گر

دید این افراد نسبت به ارتباط با دیگران با دید افراد عادی بسیار فرق دارد. در واقع آن ها زمانی با دیگران ارتباط برقرار می کنند که به سودشان باشد. پس این افراد نمی توانند همدلی خوبی با دیگران داشته باشند و همیشه در حال سوء استفاده از ارتباطات خود هستند.

ویژگی های شخصیت خودشیفتهشخصیت بسیار مهم

افراد خودشیفته خود را یک شخصیت بسیار مهم به دیگران معرفی می کنند و همیشه سعی دارند در مورد توانایی های خود اغراق کنند و به دیگران فخر بفروشند.

حتماً بخوانید: چگونه در یک رابطه شخصیت کاریزماتیک داشته باشیم؟

باور بسیار جالب

یکی از باورهای بسیار جالب شخصیت خودشیفته این است که اشخاص فکر می کنند هر فردی نمی تواند آن ها را درک کند و حتماً برای درک خود احتیاج به یک شخص باهوش و مشهور دارند.

حق با اوست

افراد دارای این شخصیت بر این باورند که همیشه حق با آن ها است و دیگران بایستی آن ها را با گرایش هایشان در همه جهات همراهی کنند. در واقع بهتر است بگوییم انتظار دارند دیگران به آرزوهای آن ها اهمیت دهند و همیشه خود را محق بدانند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }