اختلال دوقطبی؛ اختلالی که معروف به شیدایی_افسردگی استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

اختلال دوقطبی

غمگین بودن، خوشحال بودن، گریه کردن، پرخاشگری، دعوا و … عضوی از زندگی همه ی ما است. اما زمانی که موارد گفته شده شدت پیدا کنند، سبب به وجود آمدن اختلال دوقطبی در افراد می شوند. افرادی که دچار این اختلال هستند در زندگی خود تعادلی در رفتارها و واکنشات خود ندارند. گاهی آرام، گاهی بسیار شاد هستند. این اختلال به شدت زندگی روزمره افراد را تحت تأثیر قرار می دهد و نمی گذارد افراد تصمیمات عقلانی در زندگی خود بگیرند.

اختلال دوقطبیرفتارهای غیرعادی و تکانشی

افرادی که دچار اختلال دوقطبی اند در زندگی به دنبال رفتارهای تکانشی و غیرعادی هستند. به نوعی می شود گفت آن ها رفتارهایی می کنند که خودشان را در دردسر بی اندازند. رعایت نکردن قوانین رانندگی و در خطر انداختن خود می تواند مثال خوبی باشد.

به هیچ وجه خوشحال نمی شوند

افسردگی دوقطبی ها آنقدر شدید است که هیچ چیز نمی تواند آن ها را خوشحال کند. جالب است بدانید فعالیت هایی که در گذشته برایشان جذاب بوده، در دوران افسردگی برایشان کاملاً بی معنی است. به نوعی آن ها دچار یک ناامیدی شدیدی می شوند.

خودکشی

یکی از مواردی که سبب می شود به این اختلال زیاد توجه شود، خودکشی است. افراد دچار این اختلال در مواقعی می گویند از زندگی خسته شده اند و دیگر دوست ندارند زنده باشند. جالب است بدانید که در این مواقع از مرگ زیاد حرف می زنند.

مصرف مواد مخدر

آن طرف قضیه هم که معروف به شیدایی است زیاد جالب نیست. در واقع در زمان شادی و شیدایی این افراد تمایل زیادی به مصرف مواد مخدر پیدا می کنند. در این زمان ها این افراد بسیار صدمه می بینند و جالب است بدانید که این صدمات در بسیاری از مواقع جبران ناپذیر است. به طور مثال فردی که آلوده مواد مخدر است می تواند در فرزند خود اختلال روانی ایجاد کند و آینده فرزند خود را خراب کند.

اختلال دوقطبیکنترل نداشتن روی هزینه ها

یکی از نشانه های اختلال دوقطبی می تواند ولخرجی و کنترل نداشتن روی هزینه های خود باشد. دیده شده این افراد در بعضی مواقع به دلیل رفتاری تکانشی تمام پول و پس انداز خود را یکجا خرج کرده اند.

با غم سخت کنار می آیند

متأسفانه غمی که این افراد در زمان افسردگی خود حس می کنند بسیار زیاد است. گریه و پرخاشگری از مواردی است که این افراد در زمان غم های خود تجربه می کنند.

دچار ضعف بدنی می شوند

افسردگی سبب می شود انرژی فیزیکی این افراد به شدت کاهش پیدا کند و آن ها دچار ضعف بدنی شوند. این موضوع دلیلی شده برای خواب بیش از حد و خواب آلود دیده شدن.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }