در حال ایستادن و نشستن هم کالری بسوزانیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کالری سوزاندن

ما در طی شبانه روز کارهای زیادی انجام می دهیم که می تواند ما را در جهت کالری سوزی و افزایش متابولیسم کمک زیادی کند. اکثر این کارها بدون اینکه ما قصد کالری سوزی داشته باشیم انجام می شود. به طور مثال همه ی ما در طی روز می ایستیم، می خنیدیم، راه می رویم، خرید می کنیم و … .

نوشیدن آب سردنوشیدن آب سرد

آیا می دانستید که نوشیدن آب سرد سبب بالا بردن سوخت و ساز بدن می شود؟ جالب است بدانید زمانی که شما آب سرد می نوشید بدنتان برای گرم کردن خود کالری می سوازند.

جویدن آدامس

یکی از راحت ترین روش های کالری سوزاندن، جویدن آدامس است. اما آیا شما از دیگر فواید جویدن آدامس باخبر هستید؟

روی توپ بنشینید

اگر دوست دارید هنگام نشستن هم کالری بسوزانید سعی کنید در خانه روی توپ تناسب اندام بنشینید. انجام این کار سبب می شود ماهیچه های مرکزی شما برای ثابت ماندن درگیر شوند و شما حین نشستن هم کالری بسوزانید.

خرید کنیدخرید کنید

یکی از کارهای لذت بخش برای هر فردی خرید کردن است. شما هنگام خرید قدم می زنید و وسایلی را حمل می کنید، خود همین کارها می تواند شما را در کالری سوزی کمک زیادی کند.

حتماً بخوانید: دویدن، شنا، طناب زدن، بوکس و … همگی ورزش هایی با کالری سوزی بالا هستند

اهدای خون برای کالری سوزی

قبل از کالری سوزی بهتر است بدانید شما با اهدای خون به سلامت قلب خود کمک زیادی می کنید. می رسیم به جریان کالری سوزی که با اهدای خون اتفاق می افتد. زمانی که شما خون اهدا کرده اید بدنتان برای جایگزین خون خارج شده انرژی زیادی مصرف می کند و کالری سوزی خوبی در بدن شما به جریان می افتد.

خندیدنخندیدن

یکی از کارهای خوبی که اکثر ما می توانیم در جهت سلامت خود انجام دهیم، خندیدن است. خندیدن می تواند سبب افزایش ضربان قلب شود و متابولیسم بدن را افزایش دهد. اگر دوست دارید در طول روز ۱۰ الی ۴۰ کالری بسوزانید سعی کنید ۱۵ دقیقه بخندید.

ایستادن

شاید برایتان این موضوع غریب واقع شود. اما جالب است بدانید هر ساعت ایستادن می تواند حدود ۵۰ کالری بسوزاند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }