فواید عجیب جویدن آدامسزمان مطالعه : ۳ دقیقه

سال های زیادی است که اکثر مردم در شبانه روز خود مشغول به آدامس جویدن هستند و خیلی از افرادی که مشغول به انجام این کار هستند ، خبر از فواید جویدن آدامس ندارند . از قدیم که همه ی ما بچه بودم ، والدین ما اصرار داشتند که از جویدن آدامس پرهیز کنیم تا دندان هایمان سالم بماند . حال امروزه محققان به نتایجی دست یافته اند که آدامس جویدن هیچ زیانی به سلامت بدن انسان وارد نمی کند و هر فردی در هر سنی می تواند از آدامس استفاده کند.

در ادامه تیم سلامت تکامگ مطلبی را تهیه کرده است که شما بیشتر با آدامس آشنا شوید و از فواید آن آگاه باشید .

فواید جویدن آدامس
فواید جویدن آدامس

سلامت دندان

اکثر ما بعد از میل کردن وعده های غذایی خود دندان های خود را شستشو نمی دهیم و می شود گفت اصلاً نباید دست به انجام این کار بزنیم ، زیرا هر فردی بعد از میل کردن وعده غذایی خود در دهان آن اسیدی ایجاد می شود که نباید آن برای سلامت دندان های خود تا مدت ۳۰الی ۴۵  دقیقه از دندان های خود پاک کند . برای همین بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد باکتری و سلامت مین های دندان جویدن آدامس است . جویدن آدامس سبب می شود که بزاق دهان شما بیشتر تولید شود و این موضوع باعث می شود اسید های مضر ایجاد شده در دهان خنثی شود و از پوسیدگی دندان های شما جلوگیری شود .

فواید جویدن آدامس
فواید جویدن آدامس
حتماً بخوانید : فواید عجیب ژله

هضم غذا

جویدن آدامس باعث می شود دهان شما بیشتر بزاق تولید و این امر خود باعث می شود اسیدی در معده شما ایجاد شود که به هضم غذای شما کمک بسیار زیادی کند .

فواید جویدن آدامس
فواید جویدن آدامس

رفع گرفتگی گوش در هواپیما

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که هنگام سفر با هواپیما گوش درد را تجربه کرده باشید . این مسئله زمانی اتفاق می افتد که نوسانات فشار هوا برای شما هنکام سفر با هواپیما رخ دهد . حال یکی از فواید جویدن آدامس این است که در فک شما تحرک ایجاد می شود و دهان شما تولید بزاق می کند وشما را از گوش درد سفرهای هوایی در امان نگه دارد .

فواید جویدن آدامس
فواید جویدن آدامس
حتماً بخوانید : فواید آلوئه ورا برای پوست

جلوگیری از ترش کردن

ریفلاکس معده یا همان ترش کردن زمانی اتفاق می افتد که اسید معده شما در مری شما باقی بماند و شما احساس ترش شدن کنید . جویدن آدامس می تواند بزاق شما را قلیایی کند و اسید معده شما را تا حدی کاهش دهد.

شما بهتر است برای انجام این عمل از آدامس های نعنایی استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری را کسب کنید .

فواید جویدن آدامس
فواید جویدن آدامس
حتماً بخوانید : فواید و مضرات چای سیاه برای سیستم بدنی انسان

جلوگیری از بی خوابی

شما هنگامی که آدامس می جوید ، باعث می شود فک و دهان شما تحرک پیدا کند و این موضوع باعث جریان خون رسانی به مغر بیشتر می شود و شما را از بی خوابی در امان نگه دارد .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }