آیا استفاده از گلوتاتیون غیرطبیعی برای سفیدی پوست مؤثر است؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

گلوتاتیون برای پوست

این روزها بسیاری از افراد برای سفید و روشن کردن پوست خود به روش های غیرطبیعی مثل خوردن و تزریق گلوتاتیون روی آورده اند. اما باید بگوییم گلوتاتیون اصلاً نیازی به تزریق یا خوردن ندارد، بلکه شما می توانید با سبک زندگی سالم و مصرف مواد غذایی سالم در بدن خود گلوتاتیون تولید کنید.

گلوتاتیون چیست؟

از گلوتاتیون به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی یاد می کنند که به صورت طبیعی در بدن ما وجود دارد. اما موضوعی که سبب شده ما در سنین بالا از مکمل های قرصی و تزریقی گلوتاتیون استفاده کنیم، این است که تولید گلوتاتیون بعد از بیست سالگی در بدن ما کم می شود و در اثر عوامل محیطی چون آلودگی هوا و نور آفتاب در بدن کاهش می یابد.

گلوتاتیون برای پوست
گلوتاتیون برای پوست

ادعای گلوتاتیون چیست؟

اگر بخواهیم به ادعاهای گلوتاتیون اشاره کنیم، می توانیم روشن شدن پوست، از بین بردن لکه های پوستی، درمان بیماری های پوستی، درمان مشکلات کبدی، ضد سرطان، کاهش التهابات بدن، افزایش متابولیسم بدن و کاهش مقاومت به انسولین اشاره کنیم.

آیا گلوتاتیون باعث سفید شدن پوست می شود؟

قبل از همه چیز باید بگوییم که موضوع تزریق گلوتاتیون برای سفید شدن پوست کاملاً منتفی است و هیچ سازمانی این موضوع را تأیید نمی کند. در مورد مکمل های گلوتاتیون هم باید بگوییم که این نوع قرص از طریق دستگاه گوارش جذب بسیار ناچیزی دارد. به این موضوع هم توجه کنید که تزریق بیش از حد گلوتاتیون می تواند منجر به نارسایی کلیه، مشکلات پوستی و مسمومیت خونی شود.

پس می شود نتیجه گرفت تزریق و خوردن گلوتاتیون اصلاً هیچ تأثیری در سفیدی پوست شما ندارد.

گلوتاتیون برای پوست
گلوتاتیون برای پوست

مصرف چه نوع مواد غذایی سبب تولید گلوتاتیون می شود؟

مصرف مواد غذایی چون آب پنیر، گیاه خارمریم، حبوبات، مرغ و ماهی، آجیل، سیر و پیاز، تخم مرغ، بذر کتان، کلم بروکلی، جوانه بروکسل و گل کلم می تواند در تولید گلوتاتیون طبیعی کمک زیادی به شما کند.

حتماً بخوانید: به طور خلاصه با بیوتین (ویتامین H و B7) آشنا شوید

مصرف چه مکمل هایی سبب تولید گلوتاتیون می شود؟

اگر می خواهید به صورت طبیعی به ساخته شدن گلوتاتیون در بدن خود کمک کنید، می توانید با مصرف مکمل های حاوی سلنیوم، مکمل پروتئین آب پنیر و مکمل های خوراکی ویتامین سی این اتفاق را در بدن خود رقم بزنید.

به این مسئله هم توجه کنید که قبل از استفاده از هر مکملی باید از پزشک متخصص مشورت گرفته شود و از مصرف خودسرانه باید پرهیز شود.

تأثیر سبک زندگی بر تولید گلوتاتیون

زندگی سالم خود می تواند به تنهایی جای همه ی مکمل ها، قرص ها و موارد تزریقی را پر کند. کافی است شما در زندگی خود خواب کافی را رعایت کنید، فعالیت های ورزشی منظم داشته باشید، از کرم ضد آفتاب به صورت مکرر استفاده کنید و در آخر از مصرف الکل و دخانیت پرهیز کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }