ترکاندن جوش یا ترکاندن زیبایی صورتزمان مطالعه : ۳ دقیقه

ترکاندن جوش

یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا برای بسیاری از انسان های کره زمین ترکاندن جوش پوستی و بیرون ریختن چرک است. آنقدر این موضوع توانسته برای بسیاری از ما لذت بخش باشد که امروزه ما شاهد میلیون ها پست در اینستاگرام هستیم که محتوای اکثر آن ها ترکاندن جوش صورت است. حتماً اگر شما مطالعه ای در مورد این موضوع داشته بودید، متوجه شده اید که به هیچ عنوان نباید به این آکنه های پوستی دست زد و برای از بین بردن آن ها نباید از انگشتان خود استفاده کنیم.

در ادامه مطلب تیم تگامگ آمده تا شما از بیشتر با موضوع ترکوندن جوش صورت آشنا کند.

ترکاندن جوشعفونت باقی مانده در داخل پوست

اگر شما برای یکبار هم که شده یکی از جوش های چرکی صورت خود را ترکانده باشید، حتماً شاهد خروج خون بعد از اتمام چرکی ها بوده اید. ما اینجا با خونی که خارج شده کاری نداریم، بلکه با تفکری که می گوید این خون یعنی اتمام چرکی و دیگر چرکی در پوست نمانده است کار داریم. باید بگوییم هنگامی شما جوشی را می ترکانید محتویات داخل جوش فقط به صورت عمودی حرکت نمی کنند، بلکه با حرکات افقی هم همراه است. پس خونی که بعد از ترکوندن جوش خارج می شود، نشان دهنده این نیست که دیگر چرکی در داخل پوست نمانده، بلکه چرکی ها به دیگر نقاط پوست نفوذ کرده و شما بعد از چند وقت دوباره دچار جوش و آکنه پوستی می شوید. پس شما با ترکاندن جوش پوستی و بیرون ریختن چرک های داخل جوش از شر جوش صورت خود راحت نشده اید بلکه زمینه ی خوبی برای به وجود آمدن جوش های چرکی فراهم کرده اید.

حتماً بخوانید: مطمئن باشید جوش ها و آکنه های صورت بی دلیل نیستند

جای لک جوش

هر نوع التهاب پوستی می تواند منجر به ایجاد لک در پوست شود. ترکوندن جوش هم خود یک نوع التهاب پوستی محسوب می شود. پس سعی کنید هیچ زمان پوست خود را دچار چنین التهابی نکنید، زیرا جای لک آن شاید تا سال ها همراه شما بماند.

ترکوندن جوشحفره های پوستی

هنگامی که شما جوشی را می ترکانید، باعث می شوید بافت اطراف جوش صدمه ببیند و دیگر پوست توانایی ترمیم این ناحیه را نداشته باشد. از طرفی هم سلول های چسبندگی به وجود می آید که جای جوش را گود می کند. این حفره ها در اکثر مواقع دیگر قابل ترمیم نیستند و جای آن ها در صورت شما می ماند. پس سعی کنید هیچ زمان پوست خود را دچار چنین التهابی نکنید و خود را با اصطلاحی چون پوست پرتغالی آشنا نکنید.

حتماً بخوانید: جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه پوست

از بین بردن به جای ترکاندن جوش ها

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید دست به جوش بزنید. پس تنها راه هایی که برای از بین بردن آکنه ها پیش روی شما است، استفاده از کرم های ضد جوش و روغن های طبیعی است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }