درمان شپش موی سر؛ چگونه شپش موی سر خود را در منزل از بین ببریم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

درمان شپش با سرکه

پایه همه این بیماری ها سرکه است. سرکه باعث می شود تخم گذاری رو پوست سر متوقف شود و یک ماده ضدعوفی کننده بزرگ و تنظیم کننده ph است. این روش مؤثرترین روش برای درمان شپش سر است. سرکه دارای خواص زیادی برای این بیماری است پس حتماً درمان شپش با سرکه را فراموش نکنید.

مقداری سرکه را روی موهای خود بریزید و مطمئن شوید که سرکه تمامی مو شما رو پوشانده است و سپس یک کلاه پلاستیکی بگذارید و اجازه دهید تمام شب روی سر شما بماند و صبح روز بعد موهای خود را شامپو کنید و سپس سشوار بکشید و با شانه های مخصوص ضد شپش موهای خود را شانه بزنید.

سرکه و رزماری

۲ لیوان سرکه (حدوداً۴۰۰ میلی لیتر)

۲ تا شاخه روزماری تازه

هر دو این ماده را در داخل یک ظرف قرار دهید و اجازه دهید تا یک ماه بماند سپس از آن برای درمان شپش مو استفاده کنید.

درمان شپش با پیاز

پیاز یک ماده گوگردی می باشد و می تواند شپش مو را از بین ببرد. برای این کار لازم است شما یک عدد پیاز را داخل مخلوط کن بی اندازید تا زمانی که شکل خمیری پیدا کند. سپس آن را به مدت ۳ تا ۵ ساعت روی سر خود قرار دهید و با یک کلاه پلاستیکی موی خود را بپوشانید. حال موی خود را با شامپو و آب گرم بشویید. درمان شپش با پیاز یکی از راه های متداول برای مقابله با این بیماری است. درمان شپش با پیاز را حتماً برای افرادی که از این بیماری رنج می برند توصیه می کنیم.

درمان شپش با سس مایونز

سس مایونز یک خفه کننده شپش سر است که می تواند تمام شپش ها را بکشد. برای درمان شپش با سس مایونز لازم است موهای خود را با سس مایونز ماساژ دهید و آن را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. بعد به مدت ۸ تا۱۰ ساعت صبر کنید. سپس موهای خود را شامپو کرده و سشوار کنید.

درمان شپش با نمک و سرکه

برای درمان شپش با نمک و سرکه کافی است در نصف فنجان به طور مساوی نمک و سرکه بریزید. بعد ماده به دست آمده را به موهای خود اسپری کنید و به مدت ۲ ساعت موهای خود را با کلاه پوشش دهید. سپس موی خود را بشویید. باید توجه داشته باشید که این عمل را باید ۳ بار در روز انجام دهید.

حتماً بخوانید: شپش موی سر و راه های پیشگیری از مبتلا شدن چیست؟

آیا رنگ مو شپش را می کشد؟

برای پاسخ به سوال (آیا رنگ مو شپش را می کشد؟) باید گفت موهای رنگ شده موجب جلوگیری از ابتلا به شپش مو نمی شود، زیرا رنگ مو یا دکلره باعث از بین رفتن نوزادان و شپش ها می شود و صدمه ای به تخم های شپش وارد نمی شود.

درمان شپش مو با اسپند

درمان شپش مو با اسپند یکی از معروف ترین روش ها است. شما برای انجام این کار کافی است اسپند آسیاب شده را به مدت ۱۵ دقیقه در یک لیوان آب بجوشانید. بعد ماده ای که درست کرده اید را به موهای خود مالش دهید و آن ها را با یک کلاه پلاستیکی پوشش دهید و بعد از مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه موهای خود را بشورید.

درمان شپش سر با روغن نارگیل

این شیوه درمان برای افرادی که وقت زیاد در شبانه روز ندارند مناسب نیست، زیرا شما برای انجام این کار باید تمام شب محلولی را که درست کرده اید به وسیله یک کلاه حمام بگذارید بر روی سر خود بماند. حال برای درست کردن این محلول کافی است سه قاشق غداخوری روغن نارگیل را گرم کرده و مقداری به آن کافور اضافه کنید. سپس مو و پوست خود را با این محلول چرب کنید و با یک حوله حمام موهای خود را بپوشانید و صبح روز بعد موهای خود را شسته و با شانه های مخصوص شپش مو موهای خود را شانه بزنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }