چگونه از کفش های جیر خود مراقبت کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

چرم جیر

یکی از محصولات چرمی که امروزه در دنیای مد و لباس بسیار از آن استقبال می شود، چرم جیر است. این چرم یکی از بی استحکام ترین نوع های چرم است که بیش تر در مواردی چون کیف و کفش استفاده می شود. این چرم از پایین ترین سطح پوست حیوان بدست می آید و به همین دلیل سطح آن حالت پرزی و مخملی دارد.

جلوگیری از آسیب رسیدن به چرم جیر

یکی از جذاب ترین محصولات چرمی که بسیاری از آقایان و خانم ها در فصول سرد سال از آن استفاده می کنند، بوت و نیم بوت هایی است که جنس آن ها جیر است. ولی موضوعی که سبب می شود بسیاری از داشتن این محصول چرمی اجتناب کنند، آسیب پذیری زیاد این محصول است. باید بگوییم که این چرم همانند دیگر چرم ها از استحکام زیادی برخوردار نیست و با اندکی تماس با آب و سطح سخت واکنش نشان می دهد و به راحتی صدمه می بیند.

پس برای مانع شدن از آسیب رسیدن به چرم جیر شما باید از استفاده این محصول چرمی هنگام برف و باران اجتناب کنید و از برخورد آن با سطوح سخت جلوگیری کنید.

شیوه صحیح نگهداری از چرم جیر

استفاده از چرم جیر هنگام برف و باران

همانطور که گفته شد، این چرم  به سرعت با آب واکنش می دهد و احتمال صدمه رسیدن به آن را بسیار افزایش می دهد. ولی یک راه کار تضمینی وجود دارد که می شود از این نوع محصول چرمی در شرایط بارانی و برفی استفاده کرد.

شما کافی است سطح چرم جیر را با اسپرهای مخصوص ضد آب و نمک پوشش دهید و دیگر نگران آسیب رسیدن به محصول چرمی خود نباشید. توجه داشته باشید که این اسپرها را می توانید از مراکز فروش محصولات چرمی و سایت های فروشگاهی خریداری کنید.

چگونه چرم جیر را تمیز کنیم؟

جیر همانند دیگر چرم ها واکس ندارد و شما تنها برای تمیز کردن آن احتیاج به برس و اسفنج های مخصوص دارید که می توانید این محصولات مراقبتی را همانند اسپرهای مراقبتی که در پاراگراف متن بالا گفته شد، خریداری کنید.

البته شما می توانید برای تمیز کردن این چرم  از یک عدد مسواک و دستمال پارچه ای استفاده کنید و زیاد احتیاجی به برس های مخصوص این کار ندارید.

شیوه صحیح نگهداری از چرم جیر

در آخر

سعی کنید هنگامی که یک محصول جیری خریداری کردید، قبل از استفاده حتماً سطح روی آن را با اسپرهای مخصوص مراقبتی پوشش دهید تا محصول شما در آینده دچار لک و کثیفی نشود. باید بگوییم که اگر این اصل نگهداری را قبل از استفاده از محصول چرمی خود رعایت کنید، دیگر محصول شما دچار هیچ صدمه ای نمی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }