هنگام چیدمان اتاق خواب به چه مواردی باید توجه کنیم؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

چیدمان اتاق خواب

اتاق خواب یکی مهمترین فضاهای خانه محسوب می شود، زیرا شما اکثر زمان سکونت خود را در خانه در این فضا سپری می کنید. برای همین موضوع طراحی و چیدمان اتاق خواب در بهبود زندگی شما بسیار نقش مهمی دارد. چیدمان اتاق خواب بیش تر به سلیقه افرادی که در آن خانه ساکن هستند، بستگی دارد و می شود گفت معمار هر اتاق خواب مالکان هر خانه هستند.

در ادامه مطلب چند مورد از طراحی اتاق خواب ها را برای شما جمع بندی کرده ایم و امیدوار هستیم این مطالب برای شما مفید باشد.

چیدمان اتاق خواب با رنگ روشن و ساده
چیدمان اتاق خواب با رنگ روشن و ساده

چیدمان اتاق خواب با رنگ روشن و ساده

در این نوع چیدمان شما شاهد یک الی دو رنگ در فضا هستید. اگر کمی به تصویر نگاه کنید متوجه می شوید رنگ سفید بر تمامی فضا غلبه کرده است و باعث شده است شما یک فضا روشن و باز احساس کنید. اقلامی که در این چیدمان استفاده شده است بیش تر اقلامی ساده بوده و از هر نوع شلوغی در فضا اجتناب شده است.

در چیدمان این فضا از یک قالیچه که به دیوار نصب شده، مبلمان های ساده، میزهای سنگی و یک تختخواب بسیار ساده استفاده شده است، که این نوع طراحی باعث شده که حس و حال شما بر فضا تحمیل شود نه فضا بر حس و حال شما غلبه کند که مهمترین راه آرامش در این فضا همین موضوع است.

یک کار بسیار جالب در این فضا، استفاده از چراغ های سقفی است که به واسطه یک میله دراز به مرز یک متری زمین رسیده است. این چراغ ها به اصطلاح همان چراغ های پاتختی است.

اگر بخواهیم در مورد تاج تخت صحبت کنیم. باید به دو تخته بزرگ پشت تخت اشاره کرد، که این کار باعث شده تختخواب شما در عین سادگی جلوه زیبایی به خود بگیرد.

این نوع چیدمان اتاق خواب برای افرادی که دوست دارند اتاقشان در عین سادگی زیبایی خود را داشته باشد بسیار مناسب است.

طراحی اتاق خواب با دو سطح موازی
طراحی اتاق خواب با دو سطح موازی

طراحی اتاق خواب با دو سطح موازی

چیدمانی از نوع دو سطح موازی چوبی در اتاق خواب که به واسطه یک تنه عمودی چوبی به هم متصل شده است. در این نوع چیدمان اتاق خواب شاهد ارتباط خوب اجزای داخل اتاق هستیم. این ارتباط که از طریق لمینت های چوبی، پنل های بتنی و چوب های که به شکل U به هم متصل شده اند تشکیل شده است.

عنصر مهمی که این اتاق خواب را زیبا کرده است، عنصری به نام نور است که به واسطه چند نور سقفی و نوری که از زیر تختخواب آماده است باعث زیبایی این اتاق خواب شده است.

چیدمان دکوری این اتاق به واسطه اقلام اصلی اتاق خواب انجام شده است. اگر به تصویر نگاه کنید متوجه می شوید که برای چیدمان تختخواب و مبلمان از خود اجزای اتاق استفاده شده است. مانند تشکی که بر روی یک صحفه چوبی قرار گرفته است.

چیدمان اتاق خواب به واسطه پارچه کتان
چیدمان اتاق خواب به واسطه پارچه کتان

چیدمان اتاق خواب به واسطه پارچه کتان

در این چیدمان شاهد یک تم پارچه ای کتان هستیم، که این جریان در دیوار، سقف و زمین یک ارتباط خوب با هم بر قرار کرده است.

برای چیدمان و طراحی این اتاق بیش تر از طرح پارچه کتان استفاده شده است، که در عین سادگی حس خوبی منتقل می کند. شما می توانید غلبه پارچه کتان را در کاغذ دیوار، قالیچه کف اتاق خواب، پرده اتاق خواب و رو تختی اتاق خواب مشاهده فرمایید.

حال قسمتی از دیوار که طرح سنگی استفاده شده و لمینت اتاق خواب باعث شده است تضادی در استفاده بیش از حد از پارچه کتان ایجاد کند. این تضاد سبب شده است فضای پارچه ای این اتاق خواب برای شما دلنشین به حساب بیاید. باید فراموش نکرد که بازی با نور در این اتاق خواب بسیار چشمگیر و زیبا است.

زیبا کردن اتاق خواب به واسطه واکینگ کلوزت
زیبا کردن اتاق خواب به واسطه واکینگ کلوزت

زیبا کردن اتاق خواب به واسطه واکینگ کلوزت

 دنیا لباس ها، کفش ها و کیف ها بسیار زیبا است. حال استفاده از این زیبایی در اتاق خواب می تواند طراحی های منحصر به فردی را برای شما به ارمغان بیاورد. شاید اتاق خوابی که در تصویر به آن نگاه می کنید ساده باشد، ولی استفاده از واکینگ کلوزت در این فضا سادگی را تا حد زیادی کاهش داده است و فضایی جذاب را برای بیندگان به وجود آورده است.

توجه داشته باشید برای استفاده از واکینگ کلوزت برای اتاق خواب احتیاج به یک فضای بزرگ دارید و شما نمی توانید در فضای کوچک اتفاق های خوبی برای طراحی واکینگ کلوزت رقم بزنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }