نشانه های اعتیاد نوجوانان به اینترنت چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تا حالا به نظرتان رسیده که فرزند شما به اینترنت و گوشی وابسته شده است؟ اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت است باید ببینید که شرایط پیش آمده نرمال است یا غیرطبیعی. شاید این وضعیت بخشی از فرآیند رشد فرزند شما باشد و شاید هم خبر از یک مشکل اساسی دهد.

توجه داشته باشید که بین وابستگی و اعتیاد تفاوت وجود دارد. وابستگی به اینترنت را نمی توانیم در این دوران یک چیز بد قلمداد کنیم، اما مطمئناً اعتیاد به اینترنت می تواند یک اتفاق بد در زندگی نوجوانان باشد. به طور کلی به استفاده غیرقابل کنترل از اینترنت برای بازی، شرط بندی، پورنوگرافی و سوشال مدیاها که سبب اختلال در روند طبیعی زندگی فرد می شود اعتیاد به اینترنت گفته می شود.

حال اگر متوجه شدید که فرزند شما به اینترنت اعتیاد دارد باید در اولین قدم با او گفتگویی داشته باشید. فقط این گفتگو نباید به صورتی باشد که آنها فکر کنند، می خواهید به آنها حمله کنید، بلکه باید متوجه شوند نگران سلامتی آنها هستید. در ادامه حتماً از یک متخصص سلامت روان کمک بگیرید تا احتمال ابتلا فرزند خود به مشکلات زمینه ای سلامت روان مثل افسردگی و اضطراب را کاهش دهید.

اما بیاییم سر اصل مطلب؛ نشانه های اعتیاد نوجوانان به اینترنت چیست؟

ارتباط دوستانه آنلاین

فرد بیشتر ترجیح می دهد که با دوستان خود ارتباط آنلاین برقرار کند تا با آنها ملاقات حضوری داشته باشد. حتی ممکن است با دوستان خود به خاطر اینترنت قطع ارتباط کند.

دروغگویی

او در مورد میزان اینترنتی که مصرف می کند به والدین خود دروغ می گوید.

اختلال در روند زندگی

نوجوانانی که به اینترنت اعتیاد دارند اختلال زیادی در روند زندگی آنها صورت می گیرد. به طور مثال خواب بی کیفیت دارند، به اهداف خود اهمیت نمی دهند، تغذیه ناسالم دارند، ورزش نمی کنند، نظمی در تحصیل خود ندارند و … .

همه چیز او اینترنت است

فرد فکر می کند باید همیشه آنلاین باشد و نیاز شدیدی به اینترنت دارد. او به گونه ای رفتار می کند که انگاری اینترنت همه ی زندگی او است و معمولاً هم به چیزی جز اینترنت فکر نمی کنند.

حتماً بخوانید: آسیب های روابط مجازی بعد از ازدواج هم می ماند

اینترنت را نمی تواند ترک کند

اگر از او بخواهید که از اینترنت دوری کند خیلی زود عصبانی می شود. انگاری آنها با گوشی خود ازدواج کردند!!

لطمه به سلامت جسم

آنقدر از گوشی خود استفاده می کند که در خیلی از مواقع نمی تواند سرپا بایستد. حتی امکان دارد او به خاطر زیاد نشستن بدن درد بگیرد و چشمان او به خاطر استفاده بیش از حد ملتهب شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }