خانم دی ویتو یک مقاله جالبی در مورد افراد بسیار حساس (HSP) داردزمان مطالعه : ۲ دقیقه

این روزها بسیاری از افراد سعی دارند احساسات خود را سرکوب و از بروز دادن آنها جلوگیری کنند. اما خب در این میان بعضی از اشخاص هستند که احساسات خود را با قدرت بروز می دهند و سعی در مخفی کردن آنها ندارند.

افراد بسیار حساس حتماً خانم دی ویتو که بنیان گذار آکادمی جهانی HSP است را می شناسند و به احتمال زیاد مقالات ایشان را در این زمینه افراد بسیار حساس مطالعه کرده اند. ما امروز به سراغ یکی از این مقالات رفته ایم و شما را با چند ویژگی افراد بسیار حساس آشنا کرده ایم.

نشخوار فکری

این افراد ممکن است برای مدتی طولانی به یک حرف یا رفتاری فکر کنند. در واقع آنها تمایل زیادی به تحلیل کردن هر چیزی دارند و نشخوار فکری عضوی از زندگی آنها است.

ناراحتی شان را می شود فهمید

یکی از خصوصیات جالب افراد بسیار حساس این است که آنها وقتی از فردی ناراحت باشند، می شود به راحتی از رفتار آنها متوجه شد. معمولاً این افراد در این زمان ها موقع حرف زدن طرف مقابل به چشمان آنها نگاه نمی کنند.

گرسنگی؛ یک فاجعه

این اشخاص اصلاً تحمل گرسنگی را ندارند و مطمئناً گرسنگی می توانند از آنها یک فرد بی اعصاب بسازد.

زیاد می خوابند

همانطور که اشاره شد افراد بسیار حساس مدام در حال نشخوار فکری هستند برای همین موضوع آنها بابت این جریان انرژی زیادی را از دست می دهند و برای بازیابی انرژی خود نیاز به خواب زیاد دارند.

نه گفتن کاری بسیار دشوار

همانطور که می دانید این افراد به احساسات دیگران بسیار اهمیت می دهند و در زندگی خود دوست ندارند کسی را از خود دلخور کنند. برای همین نه گفتن برای آنها خیلی سخت است، زیرا آنها می دانند که یک نه ساده می توانند ناراحتی های زیادی را ایجاد کند.

ارتباط عمیقی پیدا می کنند

آنها مثل خیلی از ما به چیزهای مثل فیلم، یک صحنه ناراحت کننده، کتاب و … نگاه سطحی ندارند، بلکه آنها به عمق هر چیزی می روند و یک ارتباط عمیقی برقرار می کنند. جالب است بدانید ممکن است آنها به خاطر دیدن یک فیلم ناراحت کننده برای مدتی طولانی گریه کنند.

حتماً بخوانید: افراد بسیار حساس چگونه رفتار می کنند؟

تغییرات بسیار اهمیت دارند

افراد بسیار حساس خیلی به جزئیات اهمیت می دهند و کوچک ترین تغییرات از دید آنها پنهان نمی ماند.

ارتباط خوبی با دیگران دارند

همدلی و کمک کردن به دیگران می تواند به آنها انرژی زیادی دهد. آنها با ناراحتی افراد ناراحت و با خوشحالی آنها خوشحال می شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }