آیا قصد کمک به افراد افسرده دارید؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

کمک به افراد افسرده

قبل شروع مطلب بهتر است توجه داشته باشید که تشخیص و درمان افسردگی فقط باید توسط پزشک انجام شود.

معمولاً افرادی که دچار افسردگی می شوند نسبت به خود و دنیای اطرافشان بدبین و منفی می شوند. این افراد در این دوره از زندگی خود برای انجام هر کاری انرژی خیلی کمی دارند و معمولاً از هرگونه موقعیت اجتماعی کناره گیری می کنند. اگر به زندگی این افراد نگاه کنید متوجه می شوید در الگوی خواب و غذایی آنها تغییرات زیادی به وجود آمده است. به طور مثال بیش از حد می خوابند یا به وعده های غذایی خود بی اهمیت می شوند.

اما اگر متوجه شدیم فرد مقابل ما دچار افسردگی شده است، چگونه می توانیم به آن کمک کنیم؟

به احساسات آنها اهمیت دهید

همدل و همدرد دوست خود باشید. از اینکه بخواهید با جملاتی مثل همه چیز درست میشه یا خوشحال باش که الان در این موقعیت هستی، شاید بدتر از اینها میشد، احساسات آنها را بی ارزش نشان ندهیم.

توجه کنید که افراد افسرده دوست دارند احساس خوب داشته باشند، اما خب نمی توانند.

شنونده خوبی باشید

افراد افسرده به راحتی در مورد سختی ها و مشکلات خود صحبت نمی کنند. پس بیایید مشوق آنها باشید و به آنها اثبات کنید شما فردی صادق هستید و به خوبی به حرف های آنها گوش می دهید. این را بدانید که این افراد صحبت های ناگفته زیادی دارند.

کمک به افراد افسردهروی کمک دیگران حساب کنید

اینکه فکر کنید باید هنگام کمک به افراد افسرده تنها باشید، کاملاً اشتباه است. اگر فکر می کنید در این مسیر کسی می تواند شما را یاری کند، حتماً از او کمک بخواهید.

برداشت بد از رفتار او نداشته باشید

به احتمال زیاد بسیاری از تماس ها و تلاش های شما در ارتباط با این افراد نادیده گرفته می شود. در این زمان ها شما باید صبور باشید و از رفتار دوست خود ناراحت نشوید. این را بدانید که فرآیند بهبودی حالت دوست شما کمی نیاز به زمان دارد، مطمئن باشید که همراهی شما از این زمان می کاهد.

حتماً بخوانید: افسردگی چه دروغ هایی به افراد می گوید؟

ورزش سبک

یک پیاده روی روزانه می تواند برای سلامت حال دوست شما بسیار مفید باشد. از او بخواهید در روز یک فعالیت فیزیکی داشته باشد.

از یک روانشناس برای او وقت بگیر

بهترین کاری که شما می توانید هنگام کمک به افراد افسرده انجام دهید، وقت گرفتن از یک روانشناس است. جالب است بدانید که این افراد حتی توانایی و حوصله وقت گرفتن از یک روانشناس را ندارند.

البته توجه کنید زمانی که متوجه شدید حالت دوست شما نسبت به گذشته بدتر شده، حتماً باید از یک متخصص کمک بگیرید.

در آخر

حرف آخر ما در مورد خود شما است. حتماً زندگی یا ارتباط با فرد افسرده می تواند برای افراد خسته کننده باشد. پس نباید افراد خود را فراموش کنند و به مراقبت از خود اهمیت زیادی بدهند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }