بی اختیاری ادرار فوریتی + بی اختیاری ادرار ترکیبی + بی اختیاری ادرار استرسیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

بی اختیاری ادرار فوریتی

راحت بگوییم: بی اختیاری ادرار فوریتی به شرایطی گفته می شود که دفع بی اختیار ادرار همراه با حالت فوریت باشد. جالب است بدانید که شیوع این نوع بی اختیاری ادرار بین افراد بسیار شایع است و طبق تحقیقات شده حدود یک سوم کل موارد بی اختیاری ادرار از نوع فوریتی است. معمولاً افرادی که دچار این وضعیت می شوند ریزش ادرار را قبل از اینکه خود را به سرویس بهداشتی برسانند تجربه می کنند.

بی اختیاری ادرار ترکیبی

در بی اختیاری ترکیبی خانم ها ریزش ادرار را همراه با افزایش فشار شکم و احساس فوریت ادرار تجربه می کنند. این نوع بی اختیاری ادرار هم در بین خانم ها شایع است و جالب است دانید که حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد بی اختیاری ها از این نوع است.

بی اختیاری ادراربی اختیاری ادرار استرسی

ریزش ادرار در بی اختیاری ادرار استرسی در زمان هایی اتفاق می افتد که فرد حین انجام فعالیت و ورزشی بوده یا فشاری از طریق عطسه و سرفه به او وارد شده است. این نوع بی اختیاری ادرار در بین خانم ها بسیار شایع است و می شود گفت حدود نیمی از موارد مبتلا به این نوع بی اختیاری ادرار دچار شده اند.

حتماً بخوانید: شایع ترین نوع بی اختیاری ادرار در زنان چیست؟

بی اختیاری ادرار مداوم

بی اختیاری ادرار مداوم زیاد در بین خانم ها شایع نیست. در این مورد افراد مبتلا چه در خواب باشند چه بیدار ریزش ادرار را بدون هیچ گونه فشار شکی یا احساس فوریت تجربه می کنند. متختصصان علت این نوع بی اختیاری ادرار را عواقب اعمال جراحی لگنی، پرتو درمانی لگنی می دانند. معمولاً علت این مشکل را ایجاد فیستول بین مثانه و رحم یا مثانه و واژن می دانند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }