شیرینی چوروس؛ با طرز تهیه یک شیرینی اسپانیایی آشنا شویدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

شیرینی چوروس

اگر شیرینی چوروس را پشت قفسه های قنادی ببینید، به احتمال زیاد با شیرینی بامیه اشتباه می گیرید. اما شما این شیرینی اصیل اسپانیایی را با یک شیرینی خاورمیانه ای اشتباه گرفته اید. در ادامه ما به شما طرز تهیه یک شیرینی بسیار خوشمزه را آموزش می دهیم تا در وعده های غذایی صبحانه و عصرانه خود میل بفرمایید.

مواد لازم

دو عدد تخم مرغ

۸۰ گرم کره

یک قاشق غذاخوری دارچین

یک پیمانه آب

چهار قاشق غذاخوری شکر

چند تکه شکلات تخته ای

یک پیمانه آرد سفید

یک چهارم قاشق چای خوری پودر وانیل

یک چهارم قاشق چای خوری نمک

قیف + ماسوره طرح دار

طرز تهیه چوروسقدم اول

در ابتدای تهیه چوروس پودر وانیل، ۳ قاشق غذاخوری شکر، یک پیمانه آب و ۸۰ گرم کره درون یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه ترکیب شما یک جوش ریز زد ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

قدم دوم

در این قدم بلافاصله بعد از اینکه ماهیتابه را از روی حرارت برداشتید آرد سفید و نمک را اضافه کنید و شروع کنید به همزدن تا به یک حالت خمیری شکل برسید. حال خمیر به دست آمده را روی یک ظرف بریزید و باز کنید.

حتماً بخوانید: پاناکوتا شکلاتی؛ یک دسر بین المللی از کشور زیبای ایتالیا

قدم سوم

در این قدم بعد از اینکه کمی خمیرتان خنک شد و از حرارت افتاد مرحله به مرحله دو عدد تخم مرغ را اضافه کنید. در این مرحله همزن برقی خود را به کار بی اندازید. توجه کنید که تخم مرغ های را تک تک به خمیر خود اضافه کنید و هر کدام را جداگانه با خمیر خود ترکیب کنید.

توجه کنید که در این مرحله خمیر شما یک حالت چسبناکی به خود می گیرد.

قدم چهارم

در این مرحله مقداری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت بگذارید. حال خمیر خود را درون قیف ماسوره طرح دار بریزد و به پایپ کردن خمیر خود شروع کنید و حسابی چوروس های خود را سرخ کنید.

قدم آخر

در آخرین مرحله تهیه چوروس شما کافی است چوروس های خود را داخل ترکیب شکر و دارچین بغلتانید و برای تزئین و خوشمزه کردن آن از شکلات آب شده استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }