چگونه بفهمیم که ویژگی های افراد کمالگرا را در زندگی داریم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

ویژگی های افراد کمالگرا

هر زمان متوجه شدید که با افراد کمالگرا در ارتباط هستید مطمئن باشید شما با استانداردهای خاصی از این افراد مواجه خواهید شد و مطمئن باشید این افراد برای خود معیارهای خاصی برای رضایت از فعالیت هایشان دارند و به سادگی نمی توان این افراد را راضی نگه داشت.

ویژگی های افراد کمال گرا

ترس از شکست

این اشخاص آنقدر از شکست می ترسند که در بسیاری از مواقع کاری را شروع نمی کنند. از نگاهی دیگر به این قضیه می شود ترس آن ها را از به اتمام نرساندن کارهای خود دانست.

حتماً بخوانید: آیا شما با ویژگی های مثبت افراد درونگرا آشنایی دارید؟

خوب بودن

یکی از علایق بسیار زیاد افراد کمالگرا خوب بودن است. بنابراین این افراد سختی های زیادی را به جان می خرند تا نفر اول باشند. جالب است بدانید که این خصوصیت فقط مختص خود آن ها نیست، بلکه این افراد دوست دارند که اطرافیان آن ها هم خوب باشند. پس اگر سریعاً از چشم این افراد افتادید مطمئن باشید آن ها متوجه اشتباهی از شما شده اند.

حتماً بخوانید: اضطراب پنهان؛ اختلال روانی که زندگی بسیاری از ما را تحت الشعاع خود قرار داده است

کارهای ناتمام

کمالگرایی سبب شده افراد در بسیاری از مواقع کارهای خود را به دلیل اینکه نمی دانند که سرانجام کارشان به کجا ختم می شود نا تمام بگذارند. به نوعی می شود منشا تمام کارهای نصفه این افراد را شک بیش از حد دانست.

جالب است بدانید این اشخاص تا کارهایشان را به اتمام و بدون نقص انجام ندهند اصلاً خوشحال نمی شوند. البته اگر هم کاری را به اتمام برسانند از نتیجه و عملکرد کار خود ناراضی هستند و همیشه جمله (میشد بهتر از این بشه) را به خود می گویند.

ویژگی های افراد کمال گرا

ایراد گرفتن

از ویژگی های افراد کمالگرا می توان به ایراد گرفتن بیش از حد آن ها اشاره کرد. نگاه این اشخاص با افراد معمولی بسیار فرق دارد. اگر با این افراد نشست و برخاستی داشته باشید حتماً متوجه شده اید که آن ها زمانی که به چیزی نگاه می کنند فقط دوست دارند ایراد بگیرند.

کافی ممنوع

در زندگی کمالگراها لغتی به نام کافی مفهومی ندارد. در واقع خصوصیت آن ها این اجازه را نمی دهد که درک خوبی از این لغت داشته باشند و همیشه در زندگی به دنبال بیش از کافی ها هستند و هیچ چیز آن ها را راضی نگه نمی دارد.

تایید دیگران

افراد کمالگرا همیشه در ارتباط خود با دیگران به دنبال تایید دیگران هستند و اگر در این مسئله موفق نباشند به شدت ناراحت و آزرده خاطر می شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }