اگر می خواهید یک الماس باشید، باید فشارهای زیادی را تحمل کنیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

اندیشه مثبت

تمامی انسان های این کره خاکی آرزوهایی دارند و برای بدست آوردن آرزوهای خود در این دنیا تلاش می کنند، اما گاه تلاش های آن ها به ثمر نمی رسد و از آرزوهایی که در ذهن خود داشته اند و آن ها را دنبال می کردند دور می شوند. اگر به اطرفمان نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که همه ما انسان ها به دنبال یک زندگی مرفه هستیم و دوست داریم هر آنچه که بروی زمین برایمان خوشایند می آید داشته باشیم و در زندگی خود از آن ها استفاده کنیم، ولی در این بین اتفاقاتی در زندگی برخی از ما رخ می دهد که ما را از زندگی زیبایی که در ذهن داشته ایم دور می کند و دلیل این مسأله را افراد دیگر می دانیم نه خود.

مسأله امروز ما همین موضوع “خود” است. بله تمام اتفاق های خوب و بد در زندگی به خود ما برمی گردد و کسی یا افرادی در این بین دخالتی ندارند.

 

به دنبال هدف

افرادی هستند که قبلاً به هدف های مورد نظر ما دست پیدا کرده اند، اما ما سخنان آن ها را گوش نداده ایم و از اشتباهات و تجربه های آنها پند نگرفته ایم. عمر آدمی کوتاه است و نمی تواند کاری را بدون استفاده از تجربیات دیگران به سرانجام برساند و این موضوع در این دنیا عجیب و غریب بسیار با ارزش است.

علت پیشرفت نکردن بسیاری از ما در این زمان بهره نبردن از سخنان و تجربیات پیشکسوتانمان می باشد و بدتر از آن بعضی از ما به این سبک از زندگی و خود سری افتخار می کنیم و همیشه به غلط می گوییم: انسان باید همه چیز را خودش تجربه کند. این فرضیه اشتباه بزرگ زندگی ما می باشد، چون انسان هیچ زمان آنقدر فرصت ندارد که بتواند در طول مسیر رسیدن به اهداف خود کل مسیر را با آزمون و خطا طی کند این روش حرکت هیچ زمان به شما چراغ سبز مقصد را نشان نخواهد داد.

انگیزه و موفقیتما به یگدیگر ارتباط داریم

زندگی همه چیزش به هم مربوط است. فشار به زحمت کشان به ضعف اغنیا می انجامد. بهبود وضع فقرا ثروتمندان را تقویت می کند. ما ناچاریم حامی برادران خود باشیم، زیرا ما نیز برادران، برادران خویشیم. هر عاملی که مستقیماً بر فرد اثر کند، به طور غیر مستقیم بر جمع نیز اثر می کند.

بسیاری از ما در زندگی پیشرفت را فقط برای خود می خواهیم نه برای دیگران. بگذارید این موضوع را با یک مثال توضیح دهیم: فکر کنید شما صاحب یک کمپانی بزرگ هستید و کارمندان متعددی برای شما کار و فعالیت می کنند. حال شما می توانید با کارمندان خود رفتاری خوب و دوستانه داشته باشید یا رفتار بد و بی رحمانه داشته باشید.

رفتار خوب شما باعث می گردد تا کارمندان با انگیزه و پر انرژی تر برای کمپانی شما تلاش کنند که این موضوع باعث پیشرفت شرکت یا کمپانی شما می گردد. ولی اگر شما رفتار مناسبی با کارمندان خود نداشته باشید در دراز مدت از انگیزه و انرژی کارمندان کاسته خواهد شد و فعالیت نامناسب کارمندان  اثر مستقیمی روی پیشرفت کمپانی شما خواهد داشت. عملکرد زندگی ما هم همانند همین کمپانی می باشد زمانی که عمل خوبی انجام دهیم، عکس العمل خوبی به  همراه خواهد داشت.

حتماً بخوانید: فیلم جوکر ۲۰۱۹؛ شاید این فیلم داستان زندگی بسیاری از ما باشد

تحمل فشار های زندگی

الماس حاصل فشار های بیش از حد است. فشار کمتر بلور و کمتر از آن زغال سنگ را پدید می آورد. اگر باز هم فشار کم شود، حاصل چیزی جز سنگواره برگها و یا زنگار ساده نخواهد بود. فشار می تواند شما را به موجودی ارزشمند بدل کند. موجودی شگفت انگیز، کاملاً زیبا و بسیار محکم.

چیزی جز فشار انسان را در زندگی محکم نمی کند و چیزی جز تحمل فشار زندگی را برای شما زیباتر نمی کند. مطمئن باشید زندگی خوب رنج و سختی می خواهد و افرادی که دنبال آن هستند مطمئن باشند که روزی به یک الماس گرانبها تبدیل خواهند شد که همه حسرت آن ها را خواهند خورد. پس بیایید به جای یک سنگ بی ارزش خود را به یک الماس بی همتا تبدیل کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }