طرز تهیه قهوه به ساده ترین و ارزان ترین روش در خانهزمان مطالعه : ۴ دقیقه

چگونه یک قهوه خوشمزه درست کنیم ؟

اگر بخواهیم یک نوشیدنی پر طرفدار در جهان را نام ببریم ، قطعاً قهوه اولین نوشیدنی است که به ذهنمان رجوع می کند . باید بگوییم که امروزه قهوه برای بسیاری از افراد فقط یک نوشیدنی به حساب نمی آید ، بلکه بسیاری این نوشیدنی گرم را به چشم یک نیاز روزنه برای سلامت و شادابی بدن خود می بینند .

حال بسیاری از ما دوست داریم این نوشیدنی بسیار خوش عطر را در خانه خودمان درست کنیم و از نوشیدن آن لذت ببریم . اما برای این کار باید اول به سوال (چگونه یک قهوه خوشمزه درست کنیم؟) پاسخ دهیم . تیم آشپزی و تغذیه تکامگ امروز قصد دارد شما را در پاسخ به این سوال کمک کند و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود .

خرید قهوه

ابتدا باید ببینیم که ما برای درست کردن قهوه در منزل خود به چه نوع قهوه ای احتیاج داریم و چگونه و به چه صورت باید آن را تهیه کنیم . حتماً اگر شما برای خرید قهوه به مراکز خرید مراجعه کنید ، با نام هایی مانند قهوه ترک ، اسپرسو ، قهوه فرانسه و … آشنا خواهید شد . باید بگوییم شما برای تهیه و دم کردن هر کدام از این قهوه ها به وسایل مخصوص خود احتیاج دارید و اینطو نیست که همه ی قهوه ها به یک شکل دم بکشند .

coffe
coffe

قهوه ترک

شما برای تهیه این نوع قهوه به قهوه ترک آسیاب شده ، ظرف مسی یا استیل مخصوص قهوه ، آب و شکر احتیاج دارید . در ابتدا شما به ازای هر فنجان قهوه به سه چهارم آب سرد در یک فنجان قهوه و به دو قاشق مرباخوری قهوه احتیاج دارید .

حال شما آب سرد خود را داخل ظرف مخصوص خود بریزد و قهوه را به آن اضافه کنید و با یک قاشق شروع به هم زدن کنید . بعد از انجام این کار ظرف خود را بر روی شعله گاز بگذارید و اجازه دهید که به آرامی قهوهتان دم بکشد . سپس زمانی که دید بر روی قهوهتان حباب و کف نمایان شد آن را از روی شعله بر دارید و مجدد بعد از فروکش کردن کف یا خامه قهوه دوباره بر روی شعله قرار دهید . این عمل را چند بار انجام دهید تا خامه قهوه به خوبی غلظت پیدا کند.

توجه داشته باشید اگر می خواهید قهوهتان کمی شیرین باشد ، یک عدد حبه قند را حین دم کردن به قهوه خود اضافه کنید تا بر اثر حرارت خود به خود آب شود .

coffe
coffe

تهیه اسپرسو

یکی از ساده ترین روش های دم کردن قهوه موکاپات است . شما برای درست کردن این نوع قهوه به یک عدد موکاپات ، قهوه مخصوص اسپرسو و آب احتیاج دارید .

موکاپات یک نوع قوری برای دم کردن قهوه است و شما می توانید آن را به راحتی در مراکز خرید و سایت ها فروش تهیه کنید .

موکوپات سه قسمت دارد که شما برای تهیه قهوه باید ابتدا قسمت پایینی را با آب پر کنید و قسمت میانی را با قهوه پر کنید و بعد از گذاشتن بر روی شعله گاز منتظر پر شدن قسمت بالایی یعنی قسمت سوم باشید .

توجه داشته باشید که هنگام پر کردن قهوه در قسمت میانی ، قهوه خود را به شکل یک تپه در بیاورید تا به خوبی دم بکشد .

حتماً بخوانید : فواید قهوه برای سلامتی

تهیه قهوه فرانسه

کی از متداول ترین قهوه هایی که در بین مردن طرفدار دارد ، قهوه فرانسه است . این نوع قهوه دانه های درشتی دارد و مانند دیگر قهوه ها آسیاب شده ی کامل نیست و کمی دانه های آن درشت است .

شما برای تهیه این نوع قهوه به دستگاه فرنچ پرس ، قهوه فرانسه و آب احتیاج دارد .

فرنچ پرس یکی دستگاهی مانند پارچ کوچک است و شما می توانید این محصول را همانند موکاپات به راحتی تهیه کنید .

ابتدا شما آب را می گذارید در یک ظرف یا کتری به جوش آید . بعد مقدار مورد نیاز قهوه فرانسه را داخل فرنچ پرس بریزید و سپس آب جوش را به آن اضافه کنید و بگذارید دستگاه ۵ دقیقه در همان حالت بماند . حال اهرم دستگاه را به آرامی رو به پایین فشار دهید و بعد آن می توانید قهوه خود را میل بفرمایید .

coffe
coffe

در آخر

در این مطلب ما سعی داشتیم که با چند روش خانگی و ارزان به شما طرز تهیه چند قهوه خوشمزه را آموزش دهیم تا شما در کمترین زمان این نوشیدنی پر خاصیت را در خانه خود تهیه کنید .

توجه داشته باشید که هنگام خرید قهوه حتماً به اطلاعات روی بسته بندی توجه کنید تا در خرید قهوه ی مورد نظرتان اشتباهی پیش نیاید .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }