با این چیزکیک نیویورکی کافی شاپ را به خانه خود بیاوریدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

چیزکیک نیویورکی

یکی از شیرینی جاتی که دیدن لایه های آن آدم را وسوسه می کند، چیزکیک است. این شیرینی خوشمزه که تنوع زیادی دارد به سادگی در منزل قابل تهیه است. در ادامه ما به شما چیزکیک نیویورکی را آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه چیزکیک نیویورکی

سه عدد تخم مرغ

۱۰۰ گرم کره

۴۵۰ گرم پنیر خامه ای

یک عدد لیموترش

۲۰۰ گرم خامه پاستوریزه

۱۵۰ گرم ماست خامه ای

۲۲۰ گرم بیسکویت پتی بور

۳ لیوان شکر

یک قاشق چای خوری دارچین

نصف قاشق چای خوری وانیل

دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

چیزکیک نیویورکیقدم اول

بیسکویت پتی بور خود را داخل دستگاه میکسر بی اندازید به خوبی آن را پودر کنید. بعد کره ای که به صورت بن ماری آب کرده اید را به همراه دارچین به بیسکویت پودر شده خود اضافه کنید.

قدم دوم

ترکیب به دست آمده در قدم اول را داخل یک قالب کمربندی به قطر ۲۰ سانتی متر بریزید و با پشت قاشق ترکیب خود را فشرده و یکنواخت کنید. فریزر خود را باز کنید و قالب را به مدت نیم ساعت داخل آن بگذارید.

قدم سوم

در این مرحله از تهیه چیزکیک نیویورکی پنیر خامه ای را با شکر توسط همزن به خوبی باهم ترکیب کنید. در ادامه هم خامه پاستوریزه و ماست خامه ای خود را هم اضافه کنید. بعد از اینکه این چهار ماده به خوبی باهم ترکیب شدند، نوبت تخم مرغ ها می رسد. یکی یکی تخم مرغ ها را اضافه کنید و با همزن به خوبی هم بزنید.

لیموترش خود را بردارید و به اندازه یک قاشق چای خوری پوست آن را رنده کنید و به همراه نشاسته ذرت و وانیل به ترکیب خود اضافه و به خوبی هم بزنید.

چیزکیک نیویورکیقدم چهارم

فر خود را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید یک ربع به خوبی گرم شود. در این یک ربع قالب کیک خود را از فریزر خارج کنید و دور آن را به کمک سه لایه فویل کاملاً بپوشانید. سپس توسط کره بالای قالب خود را چرب کنید و ترکیب به دست آمده در قدم سوم را به روی کیک خود بریزید.

حتماً بخوانید: طرز تهیه قهوه موکا بسیار ساده هست، آیا دوست دارید یاد بگیرید؟

قدم پنجم

آب جوش خود را آماده کنید. قالب را داخل یک ظرف بزرگ قرار دهید و به اندازه یک سوم ارتفاع آن آب جوش بریزید.

اگر فر گازی دارید، دمای آن را روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد و اگر فر برقی دارید، دمای آن را روی ۱۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

حال چیزکیک نیویورکی را به مدت ۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. بعد از اینکه روی چیزکیک شما طلایی شد فر را خاموش کنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت داخل فر بماند تا از حرارت بی افتد.

حتماً بخوانید: تارت شکلات و توت فرنگی؛ یک دسر خوشمزه برای شب نشینی ها

قدم ششم

بعد از یک ساعت چیزکیک خود را از فر خارج کنید و بگذارید دمای آن به دمای محیط برسد. سپس آن را به مدت ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا چیزکیک خودش را بگیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }