شربت زینک سولفات برای نوزادان چه فوایدی دارد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

فواید شربت زینک سولفات برای نوزاد

معمولاً والدین با شربت زینک سولفات زمانی آشنا می شوند که فرزندشان بی اشتها شده است. اما خب همه ما می دانیم زینک روی سلامتی و رشد کودکان بسیار نقش مؤثری دارد و مصرف آن برای نوزاد بسیار واجب است.

تقویت حافظه و یادگیری

یکی از فواید شربت زینک سولفات برای نوزادان بهبود عملکرد شناختی آنها است. حتماً می دانید که روی نقش مهمی در تنظیم نحوه برقراری ارتباط نورون ها با یکدیگر دارد و می تواند بر نحوه یادگیری ما تأثیر مثبتی بگذارد.

درمان اسهال

دادن شربت روی می تواند برای درمان اسهال مفید باشد. اما حتماً قبل از اقدام به انجام این کار باید از پزشک خود مشورت بگیرید.

تقویت پوست

اگر روی کرم های پوستی که برای درمان سوختگی پای نوزاد تجویز می شود را مطالعه کنید، متوجه می شود این کرم ها در ترکیب خود روی دارند. جالب است بدانید روی می تواند در ساختار و یکپارچگی پوست بسیار مفید باشد. پس دادن شربت زینک سولفات می تواند در تقویت پوست و تسریع در روند زخم ها بسیار مفید باشد.

اما پاسخ به پرتکرارترین سؤال

یکی از سؤال های پرتکرار والدین این است که آیا شربت زینک سولفات تأثیری در اشتهای کودک دارد؟ روی می تواند بخش های سیستم عصبی که با اشتها در ارتباط هستند را تحریک کند. کاهش روی در بدن می تواند سبب کم اشتهایی شود و بر درک طعم ها نیز تأثیر بگذارد. برای همین اکثر پزشکان زمانی که نوزاد از رشد خود عقب مانده باشد و وزن گیری خوب صورت نگیرد این شربت را برای کودکان تجویز می کنند.

از چه سنی شربت زینک سولفات به نوزاد بدهیم؟

بهترین زمان مصرف شربت زینک سولفات برای نوزادان از یک سالگی است، اما اگر نوزاد دچار کمبود هورمون رشد باشد، به احتمال زیاد باید از ۶ ماهگی مصرف این شربت را آغاز کند.

میزان مورد نیاز زینک برای نوزادان

به طور معمول مقدار مصرف زینک سولفات بر حسب وزن نوزاد محاسبه می شود که حدود ۲.۵ تا ۳ سی سی می باشد. توجه داشته باشید که لازم نیست نوزاد به صورت روزانه زینک را مصرف کند، شما می توانید در طی یک هفته یا چند روز نیاز کودک خود را برطرف کنید.

حتماً بخوانید: بهترین شیشه شیر را نوزاد شما تعیین می کند، البته …

حتماً بین مصرف این شربت با زمان شیردهی فاصله ای بگذارید، زیرا ترکیباتی مثل شیر و لبنیات سبب کاهش جذب روی می شوند. همچنین نباید شربت زینک و آهن همزمان داده شود.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }