پروتز مو؛ یک روش کم هزینه برای افرادی که طاسی سر دارندزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بررسی پروتز مو

امروزه طاسی سر باعث شده است که بسیاری از آقایان به فکر کاشت مو بی افتند و بابت این مسئله هزینه های زیادی را تقبل کنند. پروتز مو به کمک این دست از آقایان آمده است و توانسته است یک زیبایی موقت را به آن ها هدیه دهد. می شود گفت که دیگر با وجود پروتز مو بسیاری از آقایان تن به کاشت مو نمی دهند و با یک هزینه بسیار کم جواب نسبتاً بهتری را از کاشت مو می گیرند.

تیم تکامگ امروز در مورد پروتز مو مقاله ای را تهیه کرده است و امیدوار هستیم این مطلب برای آقایانی که مشکل طاسی سر دارند مفید باشد.

پروتز مو
بررسی پروتز مو

پروتز مو چیست؟

به موهای طبیعی گفته می شود که بر روی یک سطح نازک توری شکل کاشته شده است و به واسطه ی چسب های گیاهی به کف سر فرد مورد نظر چسپانده می شود.

حتماً بخوانید: کراتینه مو؛ یک زیبایی محدود برای موهای وز و مجعد

فرق پروتز مو با کلاه گیس

موهای استفاده شده در پروتنز مو کاملاً طبیعی بوده است، ولی موهای استفاده شده در کلاه گیس از الیاف منصوعی بوده است. باید به این نکته اشاره کرد که در تهیه پروتز مو از بانک ها موی مخصوص آقایان و بانوان استفاده می شود ولی این موضوع در کلاه گیس ها رعایت نمی شود.

عمر مفید کلاه گیس ۲ الی ۳ ماه است ولی عمر مفید پروتز مو بیش از ۲ سال است.

شما می توانید با داشتن پروتز مو در سر خود به فعالیت های روزانه ی خود مانند قبل ادامه دهید و هیچ محدودیتی برای رفتن به باشگاه، استخر، حمام و … ندارید. اما این موضوع برای افرادی که از کلاه گیس استفاده می کنند بسیار دشوار است.

استفاده از سشوار، رنگ مو، اسپری حالت دهنده مو و … برای افرادی که پروتز مو کرده اند به هیچ عنوان مشکلی به وجود نمی آید، ولی استفاده از این اقلام آرایشی برای افرادی که کلاه گیس دارند منع شده است و نمی توانند استفاده کنند.

تفاوت بسیار مهم کلاه گیس و پروتز مو در شکل ظاهری آن ها است. باید گفت شکل ظاهری کلاه گیس کاملاً غیر طبیعی بوده است ولی این موضوع در پروتز مو بسیار رعایت شده و کاملاً طبیعی به نظر می رسد.

حتماً بخوانید : آیا می دانستید موی سر در فصل تابستان دچار ریزش می شود؟

مزایای پروتز مو

هزینه بسیار کمی نسبت به کاشت مو دارد.

هیچ محدودیتی برای فعالیت های روزانه شما وجود ندارد و شما می توانید همانند دیگر افراد به زندگی خود ادامه دهید.

شما می توانید از آن برای هر نقطه سر خود استفاده کنید و هیچ نگرانی در مورد غیر طبیعی جلوه دادن آن هم نباشید.

پروتنز مو یک روش کاملاً جبران پذیر است و شما اگر دوست نداشتید، می توانید به راحتی به ظاهر قبلی خود باز گردید.

پروتز مو
بررسی پروتز مو

معایب پروتز مو

تنها عیب این روش حساسیت بعضی افراد نسبت به مواد تشکیل دهنده پروتز مو است، البته باید بگوییم این موضوع بسیار کم در افراد پیش می آید.

آیا پروتز مو باعث ایجاد باکتری می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به هیچ عنوان قارچ ها و باکتری ها شما را تهدید نمی کنند و هیچ مشکلی برای پوست سر شما به وجود نمی آید.

حتماً بخوانید: شیوه صحیح شستن موی سر

چگونه پروتز را می چسبانند؟

این عمل به واسطه یک چسب گیاهی انجام می شود. البته باید توجه داشته باشید که برای چسباندن پروتز مو دو روش فیکس ثابت و فیکس موقت جلوی روی شما است، که شما با توجه به نیاز خود باید یکی از این موارد را انتخاب کند.

فیکس ثابت

شما بعد از مدت ۲۴ ساعت از چسباندن پروتز مو به سر خود می توانید به فعالیت های خود همانند قبل ادامه دهید و فقط  باید توجه داسته باشید که تکرار عمل ترمیم بستگی به جنس پوست شما دارد. اگر پوست چرب دارید، باید عمل ترمیم را هر هفته یکبار انجام دهید و اگر پوست خشک دارید، می توانید عمل ترمیم را هر دو هفته یکبار انجام دهید.

فیکس موقت

این روش برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که می خواهند فقط در طی روز به مدت کوتاهی از پروتز مو استفاده کنند. حال برای انجام این عمل شما تنها به چسب های یک روزه یا موقت احتیاج دارید تا پروتز مو را به سر خود بچسبانید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }