موفقیت دور نیست، بگردید همین اطراف دارد پرسه می زندزمان مطالعه : ۳ دقیقه

موفقیت

موفقیت در زندگی آرزوی هر فردی در این دنیا است. بنابراین اکثر ما به دنبال راهی می گردیم تا واژه موفقیت را به کارهای خود بچسبانیم. اما بعضی اوقات به دلایلی در این مسیر کم میاریم و اصلاً یادمان می رود که روزی به دنبال کسب موفقیت در زندگی خود بوده ایم.

موفقیت چیست؟از کار خود فاصله بگیرید

هر چندگاهی یک احساس به ما میگه که خلاقیت خودتو از دست دادی و نمی تونی آنطور که در قبل کار می کردی کار کنی. در این مواقع برای اینکه بتوانیم بهترین پاسخ را به حس خود بدهیم، بهترین کار فاصله گرفتن از کار خود است. این کار سبب شارژ خلاقیت ما می شود و به ما کمک می کند تا با ذهنی منسجم تر کارهای خود را انجام دهیم.

حتماً بخوانید: اندیشه مثبت برای زندگی زیبا

تعطیلات کوچک

برای خود یک برنامه تفریحی بچینید یا خود را به یک تعطیلات کوچک دعوت کنید. این کار شما می توانید ذهن را پرورش دهد و شما را به مرزهای خلاقیت نزدیک کند.

موفقیتاز هیچ فردی نظر نخواهید

اگر می خواهید شروع به انجام کاری کنید یا ایده جدیدی در زندگی خود دارید، هیچ زمان از فردی نظر نخواهید، بلکه از او بخواهید تا به شما توصیه کند. شاید توصیه و نظر در لغت معنیشان یکی به نظر برسد، اما در واقعیت شما می توانید پاسخ بهتری از افراد دریافت کنید و مردم را به کار کردن با خود ترقیب می کنید.

جالب است بدانید زمانی که از فردی مشورت، درخواست می کنید، فرد را در حالت ذهنی نزدیک به خود قرار می دهید که باعث می شود حمایتگر عمل کند. از طرف دیگر با پرسیدن نظر، فرد را بیشتر به حالت دورن بینی هدایت می کنید که باعث می شود طرف مقابل بیشتر روی خودش متمرکز کند تا شما.

حتمـاً بخوانید: ذهنیت ثابت یا ذهنیت رشد؟

خر نباشید

یک خری را فرض کنید که به یک اندازه گشنه و تشنه است: خوشبختانه برای این خر در چند متری سمت راست یک خرمن یونجه و چند متر سمت چپ یک سطل آب است. اما یک نکته در اینجا وجود دارد و آن این است که آب و یونجه به طور مساوی از خر فاصله دارند و او نمی تواند تصمیم گیری کند که به سراغ کدام یک برود و کدامیک را اول بخورد. در آخر خر بین همین دو راهی تلف می شود.

حالا چرا می گوییم خر نباشید. زیرا خر اگر آینده نگری می کرد، اول به سراغ آب می رفت و بعد به سراغ یونجه ها. پس می شود نتیجه گرفت آدم ها هر کاری را که دوست دارند انجام می دهند، ولی افرادی در این زمانه موفق می شوند که کار خود را با صبر و آینده نگری انجام دهند.

موفقیتهمیشه شاکی باشید

افراد بزرگ دنیا همیشه در زندگی خود شکایت دارند. اما صبر کنید آن ها همیشه پاسخ شکایت خود را خودشان می دهند و این موضوع را رمز موفقیت خود می دانند. بیایید این موضوع را با یک مثال توضیح دهیم. اگر شما در ترافیکی گیر کنید حتماً از زمانه، ساعت ها، افراد اطرافتان و … شاکی می شوید و خود را به هر دری می زنید تا از آنجا فرار کنید. اما افراد بزرگ در این مواقع کمی با شما فرق دارند. آن ها از این موضوع شکایت می کنند ولی برای شکایت خود هم در همان زمان به دنبال پاسخ هستند. ایلان ماسک یکی از این افراد است و تونل زیر زمینی را پاسخ شکایت خود می داند.

می شود به مارک کوبان مؤسس AudioNet اشاره کرد. او زمانی که با دوستانش بیرون رفته بود از اینکه نمی توانست گزارش ورزشی شهر خود را گوش کند شاکی بود. بنابراین تصمیم گرفت AudioNet را تأسیس کند تا هیچ وقت در این شرایط قرار نگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }