پیر کاردین؛ یک طراح لباس معروف فرانسویزمان مطالعه : ۲ دقیقه

پیر کاردین

فرزندی از یک پدر و مادر تاجر در سال ۱۹۲۲ در شهر سن آندره باربارا چشم به جهان گشود و در سال ۱۹۲۶ به همراه پدر و مادرش به شهری صنعتی در فرانسه که اصالت آن ها بود مهاجرت کرد. نام این فرد پیر کاردین است که در چند وقت پیش در تاریخ ۲۹ دسامبر سال ۲۰۲۰ چشم به جهان بست و به آروزی حضور در مراسم مد سال دست نیافت و تمام دنیا را از نبود خود در آن مراسم غمگین کرد.

پیر کاردین از کجا شروع کرد؟

پدر و مادر پولدار پیر آرزو داشتند فرزندشان معمار شود، ولی پیر بر خلاف آرزوی پدر و مادر خود آینده خود را انتخاب کرد و برای انتخاب شغل آینده خود از هم خانواده رشته ای که پدر و مادر آن انتخاب کرده بودند انتخاب کرد. رشته طراحی لباس همان رشته ای بود که پیر آن را از سن ۸ سالگی شروع کرد و کار خود را با طراحی لباس عروسک های بچه های همسایه شان شروع کرد. پدر و مادر او علاقه ی آن را کشف کردند و به سلیقه او بها دادند.

پیر کاردینزندگی کاری پیر

پیر کاردین در سال ۱۹۳۶ میلادی در یک تولیدی لباس به نام mandy مشغول به کار شد و در آنجا هنر دوخت و دوز را آموخت. داستان کار پیر کاردین در این تولیدی بعد از جنگ جهانی دوم به اتمام رسید‌. حال پیر مسیر شغلی دوم خود را در صلیب سرخ فرانسه شروع کرد. صلیب سرخ باعث شد پیر کاریدن در ادامه مسیر زندگی خود به پاریس برود و در شهر مهد طراحی لباس به کار مشغول شود. پیر در آنجا برای یک طراح لباس فرانسوی به نام paquin مشغول به کار شد.

حتماً بخوانید: بیژن یک برند معروف در دنیای مد و لباس

معروفیت پیر

پیر در فرانسه با افراد مشهوری آشنا شد و توانست طراحی های خود را در صنعت فیلم و تئاتر محک بزند. جالب است بدانید پیر در فیلم فرانسوی دیو و دلبر با کارگردانی ژان کاکتو مشغول به کار شد و با طراحی های خود در دل و جان ژان نفوذ کرد.

کار در فیلم دیو و دلبر باعث آشنایی او با کریستین دیور شد و این آشنایی سبب معروفیت طراحی های او در زمینه طراحی های بین المللی لباس شد.

پیر کاردینپیر کاردین بعد از معروفیت

۱۹۵۵ میلادی سالی بود که پیر بعد از همکاری با دیور قصد جدایی داشت. ولی داستان به اینجا ختم نشد و پیر با یک انفجار قصری شکل در سال ۱۹۵۳ خانه مد خود را تأسیس کرد. پیر تصمیم گرفت نام خانه خود را که در قصری شش طبقه احداث شده بود را آدم و حوا بگذارد. این شیوه نام گذاری پیر بی دلیل نبود و قصد داشت آدم را به لباس های آوانگارد مردانه و بخش حوا را به لباس های زنانه اختصاص دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }