چگونه یک حلوای زرد با بافت یکدست درست کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

حلوای زرد

خیلی ها عادت دارند هنگام صبح، صبحانه خود را با حلوای زرد و نان شروع کنند. خیلی ها هم عادت دارند چای عصرگاهی خود را با یک قاشق حلوای زرد بنوشند. بعضی ها هم هستند که عاشق عطر و بوی این حلوا هستند و برایشان مهم نیست در چه موقعی از روز این حلوا را میل می کنند.

مواد لازم برای تهیه حلوای زرد

چهار لیوان آرد

سه لیوان شکر

یک لیوان گلاب

یک لیوان آب

زعفران دم کرده

روغن

قدم اول

شما ابتدا شربت حلوا را درست می کنید. برای این کار لازم است آب، شکر، گلاب و زعفران را روی شعله گاز گذاشته و حرارت دهید. بعد کمی صبر کنید تا جوش بیاید و شربت به قوام برسد. در مرحله بعد شما باید آرد را اَلَک کنید و سپس آرد را داخل یک ماهیتابه ریخته و به آن حرارت دهید. توجه داشته باشید این کار را روی شعله ی کم انجام دهید و بگذارید آرد به آرامی به رنگ طلایی تغییر رنگ دهد.

حلوای زرد

قدم دوم

در آخر کار روغن یا کره را اضافه می کنیم و کمی بهم می زنیم و بعد از مدتی حرارت را خاموش می کنید. بعد آرام آرام شربتی را که درست کرده اید را اضافه می کنید. در این مرحله شما نیاز به بازوان قوی نیاز دارید، زیرا باید حلوا را حسابی بهم بزنید تا آرد گوله گوله نشود. حال در این مرحله کمی پودر هل را به حلوا زرد اضافه می کنید. توجه داشته باشید اگر حلوایتان شُل شده بود دوباره آن را روی حرارت قرار دهید، طوری که حلوا وسط ماهیتابه جمع شود.

قدم سوم

به مرحله آخر رسیدیم مرحله ای که شما می توانید دستپخت خود را میل بفرمایید. کافی است که در این مرحله حلوا را داخل ظرفی ریخته و با خلال پسته و بادام آن را تزئین کنید.

حتماض بخوانید: طرز تهیه دلمه برگ تبریزی مجلسی
فوت و فن کار
  1. اگر آرد را ۲ بار اَلَک کنید حلوا گلو گلو نمی شود.
  2. روغن را در آخرین مرحله اضافه می کنیم که طعم و بوی بد به خود نگیرد.
  3. وقتی آرد را از حرارت برداشتید ۲ تا ۳ دقیقه بهم بزنید بعد شربت را اضافه کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }