چگونه می توان منابع انرژی را حفظ کرد؟زمان مطالعه : ۱۳ دقیقه

آیا می دانستید که در سال ۲۰۱۸ دو سوم کل انرژی مورد استفاده امریکایی ها هدر رفته است؟ این مقدار زیادی از منابع انرژی است که ما هرگز نمی توانیم جبران کنیم. اما خبرهای خوبی وجود دارد. کارشناسان بر این باورند که تا سال ۲۰۵۰ ما می توانیم کل مصرف انرژی خود را تا ۶۰٪ کاهش دهیم و تنها چیزی که لازم است صرفه جویی در انرژی است.

در این مطلب، ما یک اکتشاف عمیق از صرفه جویی در انرژی ارائه می دهیم و توضیح می دهیم که چرا این قدر مهم شده است. ما همچنین در مورد چگونگی صرفه جویی در انرژی و روش های خاصی که می توانید در مسیر صرفه جویی در انرژی کمک کنید، بحث خواهیم کرد.

حفاظت از انرژی چیست؟

صرفه جویی در انرژی زمانی است که شما تصمیم آگاهانه ای برای استفاده از انرژی کمتر می گیرید. ممکن است تعجب کنید، آیا واقعا می تواند به این سادگی باشد؟ بله، می تواند! نه تنها ساده است، بلکه کاملا مفید است. هنگامی که ما مقدار انرژی مورد استفاده خود را کاهش می دهیم، کاهش سوخت های فسیلی را کاهش می دهیم و به پاکسازی محیط زیست کمک می کنیم. در حال شما می توانید پول بیشتری برای خود پس انداز کنید

چرا حفاظت از انرژی مهم است؟

صرفه جویی در انرژی
صرفه جویی در انرژی

در حال حاضر، منابع اصلی انرژی سوخت های فسیلی مانند نفت، زغال سنگ و گاز طبیعی هستند. با این حال، سوخت های فسیلی منابع غیر قابل تجدید هستند که در طول میلیون ها سال در اعماق ایجاد می شوند. ما آن قدر سریع از آن ها استفاده می کنیم که در نهایت از بین خواهند رفت.

علاوه بر این، سوخت های فسیلی تاثیر منفی بر محیط زیست دارند. زغال سنگ همان آلاینده شماره یک که سوزاندن آن منجر به انتشار دی اکسید کربن می شود که به گرم شدن کره زمین کمک می کند. به علاوه، سوزاندن زغال سنگ باعث باران اسیدی، دود و آلودگی هوا می شود.  انتشار این گازهای سمی که در هوا ایجاد می گردد باعث ناتوانی های مادرزادی، سرطان و سایر شرایط شدید مرتبط با سلامت انسان همراه است.

مزایای اصلی صرفه جویی در انرژی:

  • کمک به محیط زیست
  • طولانی شدن وجود سوخت های فسیلی
  • صرفه جویی در پول

چگونه حفاظت از انرژی به محیط زیست کمک می کند؟

هنگامی که مصرف انرژی خود را محدود می کنید، تاثیر خود را بر محیط زیست کاهش می دهید. هرچه بیشتر بدون ایجاد تغییرات قابل توجه پیش برویم، تهدید گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی به زندگی روزمره ما بیشتر می شود.

هنگامی که ما سوخت های فسیلی را می سوزانیم، آن ها مقدار باور نکردنی باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شوند. این گاز ها، که شامل دی اکسید کربن هستند، سریعتر از جو می توانند آن ها را جذب کنند، که مانع از آن می شود که زمین بتواند دمای پایدار را خود به درستی حفظ کند.

افزایش دمای سیاره زمین چیزی است که ما به عنوان گرمایش جهانی به آن آشاره می کنیم. اثرات جانبی گرم شدن به عنوان تغییرات آب و هوایی از طریق رویداد هایی مانند تغییرات در سطح دریا، سرما، خشک سالی، طوفان، ذوب یخچال های طبیعی و آتش سوزی مشاهده می کنیم. خوشبختانه، ما می توانیم انتشار گازهای گلخانه ای را با کاهش استفاده از انرژی کاهش دهیم.

این عمل ساده حفاظت از انرژی می تواند به کاهش گرمایش جهانی کمک کند، که به ما اجازه می دهد:

  • نجات شهرهای ساحلی از ناپدید شدن در زیر آب
  • بهبود کیفیت آب و حفاظت از کوه ها و صخره ها و دیگر اکوسیستم های شکننده
  • بهبود کیفیت هوا و کاهش آلودگی های موجود در هوا که منجر به کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی و تنفسی می شود
  • تاثیر کمتر بر سلامت روان، آسیب ها و مرگ و میر ناشی از آب و هوای آلوده

چگونه با صرفه جویی در انرژی می توان وجود سوخت های فسیلی را طولانی تر کرد؟

صرفه جویی در انرژی
صرفه جویی در انرژی

این اجتناب ناپذیر است که ما از سوخت های فسیلی به حد زیادی استفاده می کنیم و به شدت به عنوان منبع انرژی اولیه بر آن متکی هستیم. به همین ترتیب، ما باید شروع به محدود کردن مصرف انرژی خود کنیم. هر چه سریع تر از منابع غیر قابل تجدید پذیر عقب نشینی کنیم، زمان بیشتری برای توسعه راه حل های انرژی جایگزین قابل تجدید پذیر قبل از اتمام سوخت های فسیلی کنیم.

چگونه صرفه جویی در انرژی به شما اجازه می دهد پول پس انداز کنید؟

راه های متعددی وجود دارد که صرفه جویی در انرژی منجر به منافع مالی می شود. در اینجا تعدادی مثال وجود دارد:

  • تاخیر در افزایش قیمت سوخت فسیلی
  • قبض های آب و برق خود را کاهش دهید

اول، همانطور که عرضه سوخت های فسیلی ما همچنان افزایش می یابد، کمتر در دسترس خواهد بود. حفاری و معدن کاری فوق العاده دشوار خواهد شد و به نوبه خود گران تر خواهد شد. این هزینه اضافه شده منجر به افزایش هزینه مصرف کننده نیز می شود.

به عنوان مصرف کننده، ما می توانیم وابستگی به سوخت های فسیلی خود را با استفاده از انرژی کمتر کاهش دهیم و همچنان به دنبال راه های جدید برای بهبود گزینه های پایدار انرژی مانند انرژی خورشیدی، باد و برق آبی باشیم. هر چه بیشتر به منابع انرژی تجدید پذیر خود تکیه کنیم، بیشتر می توانیم حضور سوخت های فسیلی را طولانی تر کنیم و سرعت افزایش قیمت سوخت های فسیلی را کاهش دهیم.

کاهش مصرف انرژی می تواند به شما در صرفه جویی در پول کمک کند، از طریق صورت حساب های آب و برق شما قابل مشاهده خواهد بود. از انواع لوازم خانگی که استفاده می کنید تا وسایلی که برق که در آن ها جریان دارد، چند تغییر ساده می تواند به طور قابل توجهی بر میزان هزینه صورت حساب های شما تاثیر بگذارد. هر چه گام های بیشتری برای صرفه جویی در انرژی بردارید، قبض برق، گاز طبیعی و حتی قبض آب شما بیشتر این تغییرات را منعکس می کند.

تفاوت بین بهره وری انرژی و صرفه جویی در انرژی چیست؟

صرفه جویی در انرژی
صرفه جویی در انرژی

اگر چه صرفه جویی در انرژی و بهره وری انرژی هر دو راه برای کاهش مصرف انرژی هستند، تفاوت بین این دو وجود دارد. هنگامی که ما تصمیم می گیریم روشی را که برای محدود کردن مصرف انرژی خود انجام دهیم، ما صرفه جویی در انرژی را تمرین می کنیم. بهره وری انرژی زمانی است که ما راه هایی برای استفاده از انرژی کمتر بدون تغییر در شیوه زندگی دست پیدا  کنیم.

نمونه ای از بهره وری انرژی در مقابل صرفه جویی در انرژی

هنگامی که لامپ های خود را از لامپ های رشته ای سنتی یا لامپ های هالوژن به لامپ های LED تغییر می دهید، بهره وری انرژی خود را بهبود می بخشید. شما همچنان از چراغ های خود به همان اندازه که قبلا بود استفاده می کنید، اما اکنون انرژی کمتری مصرف می کنید.

این به این دلیل است که یک لامپ LED  که ۱۲ وات دارد نور را به اندازه یک لامپ هالوژن ۴۳ وات یا یک لامپ رشته ای سنتی ۶۰ وات روشن می کند. این یک تفاوت بزرگ است، و این یک راه ساده برای استفاده از برق کمتر است.

حالا، اگر شما یک تصمیم آگاهانه برای خاموش کردن آن چراغ ها هر بار که اتاق را ترک می کنید بگیرید، این تمرین صرفه جویی در انرژی است.

یادگیری چگونگی صرفه جویی در انرژی آسان است

شما به راحتی می توانید اقدامات صرفه جویی در انرژی را با ایجاد چند تنظیم ساده شیوه زندگی انجام دهید. با راه های بسیاری برای صرفه جویی در انرژی وجود دارد، شما می توانید انتخاب کنید که کدام روش ها و دستگاه ها برای شما مناسب هستند.

یک راه عالی برای شروع این است که یک بررسی میزان مصرف انرژی از خانه خود انجام دهید و به دنبال راه های ساده ای باشید که می توانید انرژی را ذخیره کنید. لازم نیست که شما به صورت آنی کل لوازم خانه را به نوع کم مصرف تغییر دهید شما می توانید به صورت گام به گام این کار را انجام دهید که این انتخاب های صرفه جویی در انرژی به شما احساس خوبی خواهد داد و پول بیشتری می توانید در نهایت پس انداز کنید.

روش های حفاظت از انرژی چیست؟

صرفه جویی در انرژی
صرفه جویی در انرژی

ما نمی توانیم تمام راه های صرفه جویی در انرژی را در اینجا فهرست کنیم. با این حال، این لیست از راهنمایی های صرفه جویی در انرژی به شما درک خوبی از روش های صرفه جویی در انرژی می دهد که اکنون می توانید از ان استفاده کنید.

خارج از خانه

رانندگی با یک وسیله نقلیه کوچک تر می‌ تواند مصرف سوخت را کاهش دهد و مسافت بیشتری را طی کند. یا می‌ توانید یک ماشین هیبریدی یا برقی بخرید. اگر امکان دارد، با دیگران هم‌ سفر شوید یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. یا بهتر از آن، با دوچرخه بروید یا اگر ممکن است، پیاده روی کنید. کنترل دمای خانه خود را با کاشت درختان سایه‌ دار در نقاط کلیدی اطراف حیاط خود انجام دهید.

در داخل خانه شما

  • چراغ ها اضافی را که  هر بار که از انها استفاده نمی شود خاموش کنید، وسایل الکترونیکی، سایر دستگاه ها و شارژر های آنها را جدا کنید. این کار را با نصب ابزار های ساده برقی ساده انجام دهید تا بتوانید چندین مورد را با یک سوئیچ خاموش کنید.
  • تمام هالوژن و سایر لامپ های رشته ای خود را با لامپ های فلورسنت ، LED ها یا لامپ های هوشمند جایگزین کنید.
  • بررسی کنید تا مطمئن شوید که اتاق زیر شیروانی و دیوارهای شما به اندازه کافی عایق بندی شده اند.
  • درز یا هر گونه ترک در اطراف پنجره ها و درب ها با عایق بندی برای جلوگیری از نشت هوا ناخواسته به داخل.
  • پوشش پنجره ها مانند پرده ها را در روزهای سرد اما افتابی باز نگه دارید تا گرمای خورشید بتواند درخشش داشته باشد. در روز های گرم، انها را بسته نگه دارید تا انرژی حرارتی را از خورشید دور نگه دارید.
  • تعمیر لوله کشی ها  در حال نشت آب.
  • سر دوش صرفه جویی در آب را برای کمک به حفظ اب گرم نصب کنید. زمان دوش گرفتن های خود را کاهش دهید. آب را دزمان اصلاح صورت و مسواک زدن دندان ها بسته نگه دارید.
  • برای حداکثر صرفه جویی در صورتحساب های آب و برق خود، از مصرف انرژی تا حد ممکن در طول ساعت های اوج مصرف اجتناب کنید. اوج مصرف انرژی می تواند بسته به ارائه دهنده و محل شما متفاوت باشد. با ارائه دهنده انرژی خود تماس بگیرید تا ساعات اوج فعلی خود را پیدا کنید.

تنظیم دما

  • هنگامی که می خواهید خانه خود را خنک نگه دارید، فعالیت هایی را که رطوبت تولید می کنند مانند حمام کردن، پخت و پز یا شستن لباس ها را کاهش دهید.
  • فن های سقفی می توانند به درستی هوا را در سراسر خانه شما پخش کنند، که به کارایی سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های گرمایشی شما کمک می کند.
  • یک ترموستات قابل برنامه ریزی برای کنترل دمای بدون نگرانی نصب کنید که به شما اجازه می دهد خانه خود را در شب خنک تر از روز نگهداری کنید.
  • ترموستات آبگرمکن خود را بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید.

کاربرد و کارایی لوازم خانگی

  • در روزهای گرم از خشک کن لباس استفاده کنید.
  • شستن لباس ها همیشه نیاز به استفاده از اب گرم ندارد. استفاده از چرخه اب سرد  می توانید در صرفه جویی انرژی به شما کمک کند.
  • تمیز کردن یا تعویض فیلتر های هوا برای سیستم های خنک کننده و سیستم های گرمایشی ضروری است.
  • در صورت امکان از یک اجاق گاز ، توستر یا مایکروویو برای پخت غذا استفاده کنید، زیرا همه انها انرژی کمتری نسبت به یک فر کامل مصرف می کنند.
  • لوازم مدل پایه قدیمی خود را با مدل های کار آمد انرژی جایگزین کنید.

چه نوع دستگاه های حفاظت از انرژی وجود دارد؟

صرفه جویی در انرژی
صرفه جویی در انرژی

شما مجبور نیستید انرژی خود را به تنهایی ذخیره کنید. امروزه می توانید با استفاده از لوازم خانگی کار آمد و دستگاه های هوشمند در سراسر خانه خود کمک بگیرید. این دستگاه ها با بهره وری انرژی ساخته شده اند و می توانند به شما کمک کنند.

شما می توانید مصرف انرژی و قبض های آب و برق خود را فورا با استفاده از هر تعداد از این محصولات با انرژی کار آمد کاهش دهید. به راحتی دریابید که آیا چیزی برای کاهش هزینه های انرژی حداقل ۳۰٪ تایید شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال برچسب ستاره® انرژی باشید.

لوازم خانگی و دستگاه هایی که دارای برچسب ستاره® انرژی هستند

  • خشک کن لباس
  • سیستم های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC)
  • لپ تاپ
  • روشنایی
  • مایکروویو
  • یخچال
  • آبگرمکن ها
  • و …

لوازم خانگی هوشمند چیست؟

بسیاری از تولید کنندگان در حال حاضر آنچه را که لوازم هوشمند نامیده می شود ارائه می دهند. این ها لوازمی هستند که می توانید از راه دور به سیستم های مدیریت انرژی خانگی و کنتورهای برقی هوشمند متصل شوند.

مزایای بسیاری برای سرمایه گذاری در لوازم هوشمند وجود دارد. این تکنولوژی پیشرفته به طور خودکار تنظیمات را هنگامی که برق شما بیشتر استفاده می شود، انجام می دهد. به عنوان مثال، چرخه یخ زدایی یخچال شما را تا نیمه شب به تاخیر می اندازد، زمانی که هزینه برق ارزان تر است. این بدان معنی است که شما در صورتحساب آب و برق خود صرفه جویی می کنید و حتی هیچ کاری برای انجام آن انجام نداده اید. شما احتمالا حتی متوجه نشدید که تغییری وجود دارد.

لوازم هوشمند اطمینان حاصل می کنند که شما در طول ساعات خارج از پیک تا حد ممکن انرژی مصرف می کنید. سیستم های تهویه مطبوع، ماشین ظرفشویی، پمپ های حرارتی و یخچال و فریزر تنها تعداد کمی از لوازم هوشمند هستند که امروزه تولید می شوند.

ارائه دهنده خدمات شما می تواند به شما در یادگیری بیشتر در مورد نرخ برق مبتنی بر زمان و انواع مختلف فن آوری های شبکه هوشمند در دسترس مصرف کنندگان در منطقه شما کمک کند. آن ها می توانند برنامه های انرژی را که برای شما در دسترس هستند و مزایایی که از هر یک از انها دریافت می کنید، توضیح دهند.

ترموستات هوشمند چیست؟  

ترموستات هوشمند ترموستات قابل برنامه ریزی است که به شما اجازه می دهد دمای داخلی خانه خود را در زمان واقعی از هر نقطه در سراسر جهان کنترل کنید. مانند سایر ترموستات های قابل برنامه ریزی، می توانید آن ها را به طور خودکار در ساعات خاصی از روز روشن و خاموش کنید. با این حال، ترموستات های هوشمند دارای مزایای زیادی هستند.

شما می توانید درجه حرارت را بر اساس سطح رطوبت داخل خانه خود تنظیم کنید. شما می توانید بررسی کنید که آیا  چراغ ها را خاموش کرده اید یا نه.  شما می توانید همه این کار ها را از یک مکان دور مانند فروشگاه، محل کار یا حتی شهر دور انجام دهید. از آن جا که هزینه های گرمایش می تواند حدود ۵٪ برای هر درجه تغییر کند و هزینه های خنک کننده ۳٪ در هر درجه انعطاف پذیر خواهد بود، نصب ترموستات هوشمند باعث صرفه جویی در انرژی می گردد.

درک حفاظت از انرژی یک گام مهم در جهت کیفیت بهتر زندگی است

صرفه جویی در انرژی
صرفه جویی در انرژی

هنگامی صحبت از صرفه جویی در انرژی پیش می آید، شاید شما می خواهید برای شروع کوچک و ساده با تعیین یک هدف تنها در حال اجرا بار های کامل در ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی خود قرار دهید و سپس آن ها را رشن کنید.  یا شاید شما اماده هستید که همه چیز را انجام دهید و یک سیستم انرژی خورشیدی نصب کنید. هر تصمیمی که بگیرید، تلاش های شما در حفظ انرژی تاثیر مثبتی بر شما و جهان اطراف شما خواهد داشت. هنگامی که اماده هستید، با تامین کننده انرژی خود تماس بگیرید تا در مورد طرح برق یا طرح گاز طبیعی به عنوان بخشی از انرژی خود صحبت کنید.

منبع: justenergy

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }